دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: واکسن کرونا در نهایت تا ۲۰ روز دیگر وارد کشور می‌شود و واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

Astrazeneca vaccine

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایرنا، بابک دین پرست روز سه شنبه در حاشیه هشتمین نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا به خبرنگاران گفت: در این نشست، بانک مرکزی و وزارت بهداشت آخرین گزارش از این وضعیت را ارائه کردند و همه وزارتخانه‌ها بر اساس مصوبات، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند تا واکسن مورد نظر وارد و واکسیناسیون آغاز شود.

وی افزود: اقدامات لازم برای تامین واکسن به عمل آمده و حداکثر، تا ۲۰ روز دیگر واکسن‌های مدنظر وارد کشور و واکسیناسیون آغاز می‌شود.

دین پرست بررسی روند اجرای مصوبات جلسه هفتم قرارگاه را یکی از دستور کار نشست قبلی قرارگاه عملیاتی عنوان کرد و اظهارداشت: با پیگیری‌های انجام شده، همه چهل و یک مصوبه در رابطه با موضوعات مختلف قرارگاه جز یک مصوبه اجرا شد که آن هم تا آخر هفته عملیاتی می‌شود.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: با توجه به گزارش ارائه شده در نشست، همه مصوبات مربوط به هفت جلسه قبلی قرارگاه، اجرایی و برای رییس‌جمهوری ارسال شد.

دین پرست گفت: امروز در ارتباط با بررسی و تدوین دستورالعمل‌های ویژه برای تعطیلات نوروزی، پیشنهادات متفاوتی درباره نحوه برنامه‌ریزی برای انجام سفرها با رعایت پروتکل‌ها، فعالیت صنوف و بخش‌های گردشگری ارائه و قرار شد کمیته امنیتی و اجتماعی طرح‌های پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی را بررسی و برای تصویب به ستاد اصلی ارائه کند.

وی ادامه داد: در ارتباط با فعالیت صنوف هم قرار شد وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف یک بسته پیشنهادی برای تصویب بیاورد تا در پایان امسال بتوانیم حداکثر امکانات را در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

دین پرست گفت: برای ساماندهی دستفروشان که در ایام پایانی سال در به این شیوه امرار معاش می‌کنند، مقرر شد کمیته مشترکی از نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتاق اصناف و وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شود.

کد خبر 581460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha