موزه هنرهای معاصر تهران پنجشنبه ۹ بهمن با نمایش  ۷۰۵ اثر از مجموعه اهدایی منیژه میرعمادی بازگشایی می‌شود.

موزه هنرهای معاصر

به گزارش همشهری آنلاین، امروز در نشست خبری بازگشایی موزه هنرهای معاصر، سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، احسان آقایی مدیر موزه و جمشید ناصری همسر منیژه میرعمادی در محل موزه هنرهای معاصر تهران میزبان خبرنگاران حوزه تجسمی بودند.

سیدمجتبی حسینی با اشاره به این که برای انجام تعمیرات اساسی تعطیلی موزه اجتناب ناپذیر بوده به طولانی شدن فراینده بازسازی اشاره کرد  و گفت: گرچه برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته بود اما زمان بیشتری برای بازسازی به طول انجامید. اما موزه هنرهای معاصر تهران سعی کرد فعالیت موزه‌ای خودش را در جریان مرمت و فاز عملیاتی کار، حفظ کند و بانک اطلاعاتی بر اساس مبنای مطالعاتی آثار شکل گرفت تا پشتوانه‌ای برای گشایش داشته باشد.

هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی با انتقاد از حاشیه‌سازی‌ها علیه هویت بصری موزه هنرهای معاصر در جلسه قبلی، گفت: در جلسه قبلی عنوان شد که لوگوی موزه هنرهای معاصر تهران تغییر نکرده و تنها هویت بصری آن تغییرات داشته است؛ اتفاقاً اهالی رسانه در آن جلسه اطلاعات را درست منعکس کردند اماببرخی حاشیه‌سازی کردند که لوگوی موزه تغییر کرده است. بنابراین از مخاطبان و علاقمندان به هنر تقاضا می‌کنم اخبار درست و دقیق را از رسانه‌هاس معتبر و شناسنامه‌دار پیگیری کنند.

وی با اشاره به شناسنامه‌دار شدن آثار موزه و در دسترس قرار گرفتن آنها، توضیح داد: در جلسه قبلی همچنین قول دادیم بانک اطلاعاتی آثار موزه در دسترس عموم قرار می‌گیرد که این مهم تحقق یافته و ۲۴ ساعت قبل از بازگشایی موزه قابل دسترس است. ۳۲۸۲ اثر در این سامانه با مشخصات بارگزاری شده است.

همزمان با بازگشایی موزه، ۷۰۵ اثر ارزشمند از هنر معاصر ایران به گنجینه افزوده می‌شود که این تعداد آثار از مجموعه ارزشمند منیژه میرعمادی است. جمشید ناصری همسر زنده‌یاد منیژه میرعمادی که یکی از معتبرترین کلکسیونرهای معتبر هستند، این ۷۰۵ اثر را به موزه اهدا کردند. آثار ی ازهنرمندان معتبری چون حسین زنده‌رودی، ژازه تباتبایی، قاسم حاجی‌زاده، علی اکبر صادقی، محمد احصایی، رضا مافی، فریده لاشایی، عباس کیارستمی در این مجموعه موجود است.

رونمایی کتاب‌های گنجینه آثار تا پایان سال و گندزدایی و رسوب‌زدایی از مجسمه‌های موزه که در فضا و محوطه بیرونی قرار دارند خبرهای دیگر این نشست بود.

مراسم بازگشایی موزه پنجشنبه ۹ بهمن ماه با حضور حداقلی مهمانان برگزار می‌شود و بازگشایی عمومی روز ۱۴ بهمن ماه خواهد بود. علاقمندان باید بلیت شأن را از قبل رزو کنند  تا  با توجه به پروتکل‌های بهداشتی از موزه بازید کنند.

کد خبر 581432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha