سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

هشت درخت کهنسال استان چهارمحال و بختیاری در قالب چهار پرونده در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

چنار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریده احمدی اظهار کرد: پرونده‌های ثبتی ۵ درخت کهنسال تفرجگاه بابازکی فرخشهر در شهرستان شهرکرد، پیرچنار چم‌خلیفه در شهرستان سامان و درخت کهنسال(داغ داغان) روستای عشایری بازگیران و همچنین چنار کهنسال روستای مورز که هر ۲ در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ واقع شده‌اند، در شورای ثبت آثار طبیعی کشور بررسی و برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور به تصویب رسید.

وی افزود: برای درختان نارون، چنار و زبان‌گنجشک واقع در تفرجگاه بابازکی فرخشهر قدمتی بین ۱۵۰ تا ۳۵۰ سال تخمین زده شده است و از عمر تنه اصلی چنار چم خلیفه نیز ۷۰۰ سال می‌گذرد و تنه‌های فرعی آن نزدیک به ۱۵۰ سال قدمت دارند. قدمت ۲ درخت کهنسال به ثبت رسیده در منطقه بازفت بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال برآورد می‌شود. با ثبت این ۴ پرونده جدید آثار طبیعی، مجموع آثار طبیعی به ثبت رسیده از استان در فهرست آثار ملی به ۲۴ اثر افزایش یافت.

کارشناس ثبت میراث فرهنگی ناملموس و طبیعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: پرونده ثبتی مجموعه درختان کهنسال چنار دم‌تنگ بازفت آماده شده و مطالعات اولیه برای ثبت ۷ مجموعه درخت کهنسال واقع در روستاهای کوهرنگ، لردگان و کیار به زودی به پایان می‌رسد.

کد خبر 581341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha