رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یکی از پیشنهادها به ستاد ملی کرونا با توجه به در پیش بودن ایام نوروز این است که خود کمیته بتواند با بررسی شرایط اقتصادی و اجتماعی نسبت به شرایط کرونا با تایید وزیر کشور تصمیم بگیرد.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در جلسه این کمیته که با حضور اعضا و دو معاون وزارت بهداشت در وزارت کشور تشکیل شد، گفت: نیازمند رصد دقیق و به روز شرایط کشور در جهت کنترل موثرتر بیماری کرونا هستیم، یکی از پیشنهادهای کمیته به ستاد ملی کرونا با توجه به در پیش بودن ایام نوروز، این است که خود کمیته بتواند با بررسی جمیع شرایط اقتصادی و اجتماعی نسبت به شرایط کرونایی کشور با تایید وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه تصمیم گیری کند.

ذوالفقاری گفت: روند نزولی بیماری طی ماه‌های اخیر گویای درستیِ مسیر فعالیت دستگاه های فعال در کنترل این  بیماری است؛ باید با رصد دقیق بیماری و اثربخشی سیاست‌های اتخاذشده، بتوانیم روند کنترل بیماری را در کشور حفظ کنیم و درنهایت این بیماری منحوس را در کشور ریشه‌کن سازیم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی کرونا با بیان اینکه تجربه بیماری نشان داد که دو فاکتور محدودیت ترددها و کاهش اجتماعات مردمی بیشترین اثر را در کنترل بیماری داشته‌اند؛ گفت: باید با نگاهی هوشمند تلاش کنیم جریان مهم سفر را کنترل کنیم و اجازه ندهیم بیماری از شهری به شهر دیگر منتقل شود.

ذوالفقاری به نقش موثر و مثبت مردم در روند مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: مردم عزیز همراهی بسیاری عالی و موثری در کنترل بیماری داشتند که جا دارد کمال تقدیر و تشکر را از شهروندان عزیز داشته باشیم. باید روند محدودیت‌ها سمتی برود کمترین آسیب به حوزه اقتصادی و کسب و کار مردم عادی وارد شود.

معاون وزیر کشور به اظهارات وزیر کشور در نشست استانداران سراسر کشور در خصوص در پیش بودن ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تاکید وزیر کشور این است که کاری کنیم که روند بیماری در کشور طی ماه‌های آتی به سمتی برود که دیگر مجبور به اعمال محدودیت‌های اضافی نباشیم.

کد خبر 581298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha