مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۴ درصد مساحت استان در یک دوره ۱۰ ساله با انواع خشکسالی درگیر شده و ۳.۶ درصد مساحت با خشکسالی بسیار شدید، ۶.۹ درصد با خشکسالی شدید، ۴۸.۳ درصد با خشکسالی متوسط و ۲۵.۲ درصد با خشکسالی خفیف مواجه است.

خشکسالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهران چراغ‌پور تاکید کرد: ۱۵.۵ درصد مساحت استان با بارش نرمال و تنها نیم درصد با ترسالی ضعیف همراه است و چهارمحال و بختیاری هم‌اینک ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیمتر برابر ۱.۵ سال زراعی، کمبود بارش دارد.

وی یادآور شد: میانگین دمای استان از ابتدای زمستان سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل یک دهم درجه سانتیگراد و نسبت به مدت مشابه بلندمدت ۹ دهم درجه سانتیگراد افزایش دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی کرد: برای ۲ ماه آینده در استان بارش‌ها کمتر از نرمال و در فروردین‌ماه سال آینده نزدیک به نرمال خواهد بود و میزان بارش‌ها در اسفندماه سال‌جاری نسبت به بهمن‌ماه افزایش خواهد داشت اما بارش‌های زمستان در چهارمحال و بختیاری کمتر از نرمال براورد می‌شود.

چراغ‌پور گفت: براساس مقایسه اختلاف مجموع بارش کشور و استان‌ها با میانگین بلندمدت از ابتدای سال‌جاری تاکنون چهارمحال و بختیاری ۶۰.۸ درصد کاهش، بعد از استان‌های کرمانشاه، هرمزگان و ایلام در ردیف چهارم ایران قرار دارد.

کد خبر 581283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha