امدادگران چینی پس از مدت‌ها تلاش توانستند ۱۱ نفر از ۲۲ معدنچی را نجات دهند که دو هفته پیش در عمق یک معدن طلا به دام افتاده بودند.

MINERS

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین ویدئوی منتشرشده روی سایت «ویبو» متعلق به تلویزیون دولتی چین از نخستین معدنچی نجات‌یافته که با چشم‌بند سیاه را نشان داد که در ساعات بامداد از تونل عمودی معدن بالا آورده می‌شود و بسیار نحیف شده است.

۱۰ معدنچی از بخش دیگری از معدن که در طول هفته گذشته از امدادگران غذا و ملزومات حیاتی دریافت کرده بودند، به صورت چندتایی از آن بیرون کشیده شدند.

یکی از معدنچی‌ها زخمی بود، اما چند نفر دیگر که راه می‌رفتند، پیش از سوار شدن به آمبولانس‌ها، به امدادگران تکیه داده بودند و چشم‌بند سیاه داشتند.

۲۲ کارگر در انفجار ۱۰ ژانویه (۲۱ دی) در معدن هوشان منطقه عمده استخراج طلای کیشیا در ایالت ساحلی شاندونگ به دام افتاده بودند. امدادگران برای کمک به کارگران با شرایط سختی از جمله بالا آمدن سطح آب پس از انفجار مبارزه کردند.

یک هفته پیش بود که تماس با گروهی ۱۱ نفره از معدنچیان به دام افتاده در بخشی از معدن در فاصله ۵۸۰ متری از سطح زمین برقرار شد. یکی از کارگران در انفجار اولیه به شدت زخمی شده بود و به علت آسیب بر سر و رفتن به اغما درگذشت.

گروه‌ امدادگران غذا، دارو و سایر ملزومات را از طریق چند تونل عمودی حفره شده به عنوان «خط حیاتی» به معدنچیان می‌رساندند. شناساگرهای حیات و محلول‌های غذایی برای یافتن سایر معدنچیان مفقودشده به سایر بخش‌های معدن هم فرستاده شده‌اند.

اولین معدنچی نجات‌یافته در بخشی از معدن نزدیک‌تر به سطح زمین نسبت به نخستین گروه کاگران شناسایی‌شده قرار داشت. فیلم‌های منتشر شده در روز یکشنبه چندین مته عمودی بلند را نشان می‌داد که در حال حفاری هستند.

تصور می‌رود که معدنچی دوازدهم هم به تنهایی ۱۰۰ متر پایین‌تر از بقیه در میان آب‌هایی که سطحشان در افزایش است، به دام افتاده باشد. امیدها برای ۹ معدنچی دیگر که از هنگام انفجار ارتباطی با آنها برقرار نشده است، در حا ل از بین رفتن است.

حوادث معدن در چین شایع هستند  و سابقه ایمنی این صنعت در این کشور خوب نیست و مقررارت مربوط اغلب به درستی اجرا نمی‌شود.

کد خبر 581014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha