مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان ‌شرقی گفت: در پی بارش‌های اخیر، ۱۱ هزار و ۷۲۰ کیلومتر از راه‌های استان از سوی گروه‌های راهداری برفروبی و نمکپاشی شد.

برفروبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اروجعلی علیزاده روز شنبه ۴ بهمن اظهار کرد: در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های روزهای اخیر در محورهای استان از ۱۸۶۵ تن مخلوط شن و نمک استفاده شد.

وی گفت: درحال حاضر، تمامی راه‌های شریانی و اصلی آذربایجان شرقی باز است و تردد در آنها جریان دارد و تنها ۱۲۵ راه روستایی مسدود در مناطق سخت‌گذر شهرستان‌های تبریز، اهر، کلیبر، بستان‌آباد، چاراویماق، ورزقان، هریس و هشترود باقی مانده که تلاش می‌شود در سریع‌ترین زمان این راه‌ها نیز بازگشایی شود.

علیزاده با بیان اینکه بیشترین میزان برفروبی در این بازه زمانی در آزادراه تبریز- زنجان، اهر، کلیبر، مرند، تبریز و بستان‌آباد بوده خاطرنشان کرد: در این ایام، نیروهای راهداری اقدام به امدادرسانی به ۱۲۹ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی تعداد ماشین‌آلات سبک و سنگین درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۳۷۶ دستگاه اعلام کرد و گفت: این دستگاه‌ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف‌خور، نمک‌پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده‌اند.

علیزاده راه‌های تحت پوشش برفروبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر برشمرد و گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ساعته پاسخگوست، اقدام کنند.

کد خبر 580624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha