به نظر می‌رسد جشنواره فیلم کن که قرار است پایان همین ماه رسما اعلام کند تاریخ برگزاری‌اش در سال ۲۰۲۱ چه زمانی خواهد بود، از ماه مه به ماه جولای موکول شده است.

کن 2021

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از ورایتی نوشت: در حالی که هنوز مقامات جشنواره فیلم کن به صورت رسمی چیزی را اعلام نکرده‌اند اما ورایتی می‌گوید دریافته است مقامات در نظر دارند این جشنواره را در تاریخی بین ۵ تا ۲۵ جولای (۱۴ تیر تا ۳ مرداد ۱۴۰۰) برگزار کنند.

گرچه پیشتر احتمال داده شده بود این جشنواره تا اواخر ژوئن به تعویق بیفتد اما حالا به نظر می‌رسد تاخیر بیشتری مورد نظر قرار گرفته است. به نظر می‌رسد تاریخ ۲۱ تا ۲۵ ژوئن (۳۱ خرداد تا ۴ تیر) زمانی باشد که برای برگزاری بازار کن که با عنوان «شیرهای کن» فعالیت می‌کند در نظر گرفته شده است. یکی از مقامات این بازار گفته برنامه‌ای برای تغییر این تاریخ ندارند و مثل سال قبل که به اکتبر منتقل شده بود امسال چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

گفته شده به اتحادیه هتل‌داران کن هم گفته شده که جشنواره فیلم کن به احتمال زیاد در ماه جولای برگزار می‌شود. این در حالی است که هتل‌داران ترجیح می‌دادند این جشنواره در همان ماه مه یا در نهایت در ژوئن برگزار می‌شد.

در حالت عادی ماه جولای نقطه داغ گردشگری این شهر است و ترکیب حضور توریست‌ها و چهره‌های سینمایی می‌تواند هتل‌های مملو از گردشگر را با مشکل روبرو کند. در هر حال شیوع کرونا صنعت هتل‌داری فرانسه و کن را نیز مثل دیگر نقاط اروپا با مشکلات زیادی روبرو کرده است و همه برنامه‌های سال ۲۰۲۰ یکی پس از دیگری لغو شدند.

مقامات جشنواره کن امیدوارند بتوانند یکی دو روز بر طول جشنواره امسال بیفزایند زیرا فیلم‌های مهمی در دست تولید است، اما در عین حال باید دید که این روزهای اضافی از نظر تامین بودجه جشنواره ممکن خواهد بود یا خیر.

در هر حال اکنون کاخ جشنواره کن که محلی است که ستارگان فیلم‌ها در آنجا روی فرش قرمز می‌روند، برای واکسیناسیون مورد استفاده است و مردم شهر برای زدن واکسن کووید ۱۹ به آنجا می‌روند.

کد خبر 580556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha