روابط عمومی شبکه چهار با انتشار یک بیانیه سخنان حجت‌الاسلام احمد جهان‌بزرگی، مهمان برنامه «زاویه» را در توهین به رئیس جمهوری و دیگر دولتمردان غیرمنصفانه و غیراخلاقی و خلاف رویه و فرمایش رهبر انقلاب دانست.

روحانی: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نمادین خواهد بود

به گزارش همشهری آنلاین، در بیانیه روابط عمومی شبکه چهار چنین آمده است: «گفتگو میراث بزرگان اندیشه و تنها ابزار اصلاح و پیش‌برد جامعه است و بر همگان ، خصوصا اصحاب قلم و اندیشه واجب است از گفتگو و آداب آن مراقبت کنند. اتفاق ناخوشایندی که به وسیله مهمان برنامه زاویه و خلاف رویه این برنامه رخ داد مخالف صریح فرمایش رهبری مبنی بر حفظ حرمت مسئولین نظام بود و با سیاست‌های کلی شبکه چهار، مبنی بر توسعهٔ ادب و آداب گفتگو در تضاد کامل قرار داشت.

به همین منظور شبکه چهار وظیفه خود می‌داند از سخنان نادرست مهمان برنامه تبری جوید و صراحتاً آن را مخالف اهداف رسانه ملی و شبکه چهار در توسعه گفتگوی مومنانه، منصفانه و مودبانه می‌داند. امیدواریم دیگر شاهد چنین رفتارهایی از سوی مهمانان برنامه‌های زنده نباشیم تا خدای ناکرده عرصه گفتگو تنگ‌تر نشود و شکاف‌های فکری و اجتماعی بیش از این نگرد.

در این میانه نکته مهم آنکه همان‌طور که بارها اعلام شده مسئولیت اظهار نظر مهمانان و کارشناسان برنامه زنده بر عهده خود آنهاست همان چیزی که مجری برنامه به درستی صراحتا در پایان برنامه بر آن تاکید کرد و مدیران و برنامه‌سازان پیش از برنامه همواره کارشناسان را به اتقان در سخنان، رعایت انصاف، اخلاق، نقد سازنده و دلسوزانه توصیه کرده و می‌کنند.

این صحبت‌ها نه تنها مورد تایید رسانه ملی نیست، بلکه آن را مغایر فضای نقد منصفانه و اخلاقی می‌داند. قطعا سخنان حجت‌الاسلام جهان بزرگی خلاف مصالح کشور و منویات رهبر انقلاب (مد ظله العالی ) است و می‌بایست آن را جبران کنند تا ابزاری در دست دشمنان قسم‌خورده این نظام مقدس نشود.»

کد خبر 580536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha