سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پیامی صوتی با بیان اینکه نسبت به صحبت‌های اخیر وی در جلسه ستاد سوءبرداشت شده است، گفت: از مردم شریف، علما و ائمه جمعه استان قم عذرخواهی می‌کنم.

علیرضا رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز با انتشار پیامی صوتی گفت: در ارتباط با صحبت‌های من در جلسه ستاد ملی کرونا درباره برگزاری سوگواره حدیث غربت و مردم قم سوءبرداشت شده است. ما در ستاد همیشه وضعیت شیوع کرونا و بیماران کرونایی ۳۱ استان را تحلیل و بررسی می‌کنیم و با توجه به شرایط خاص و ایجادشده در کشور، خوشبختانه روند کنترل بیماری به ثبات رسیده است.

رئیسی با اشاره به اینکه ما نگران ایجاد موج بعدی کرونا در کشور هستیم، افزود: درباره موج بعدی شیوع کرونا در کشور تذکراتی را به استان‌ها می‌دهیم و صحبت‌هایی که درباره بحث رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در قم شد بر اساس گزارش‌های رسیده به ما بود و ما موظف به تاکید به رعایت بیشتر پروتکل‌ها در استان‌ها هستیم.

 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: جملات و نکاتی در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا شد که صرفاً قصد تذکر برای رعایت پروتکل‌ها بود و به هیچ وجه قصد اهانت به مردم قم، علما، امام جمعه و سایر افراد بزرگ در قم را نداشتم و ندارم. در این زمینه اگر از صحبت‌های من سوءبرداشتی شده قصد ما، فقط کنترل بیماری و رعایت پروتکل‌ها بوده و قصد دیگری نداشتم.

گفتنی است رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا چند روز پیش (۲۷ دی)، از برگزاری انواع مراسم در قم بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی انتقاد کرد و گفت: «در برگزاری نماز جمعه و مراسم مذهبی روزهای اخیر در قم هیچ پروتکل بهداشتی رعایت نشده است. فقط ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان از ماسک استفاده کردند.»

رئیسی گفت: «کسانی که با بی‌مبالاتی این برنامه‌ها را برگزار می‌کنند، بدون تعارف مسئول مرگ مردم در پیک بعدی کرونا هستند و باید مجازات شوند. این ثواب کردن نیست. اینها دارند آدم می‌کشند.»

کد خبر 580272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha