مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۳۰ درصد از کل مدارس خراسان رضوی امروز در نخستین روز بهمن‌ماه مشمول ابلاغیه بازگشایی شده و میزبان دانش‌آموزان هستند.

بازگشایی مدارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدارس مشمول بازگشایی در سطح خراسان رضوی بر اساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش فعالیت خود را برای آموزش حضوری دانش‌آموزان در کلاس‌های درس آغاز کرده‌اند. بر اساس ابلاغیه و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش ۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی یعنی هزار و ۸۰۰ مدرسه امروز بازگشایی شدند. هزار مدرسه از این تعداد مربوط به مقطع ابتدایی، ۴۷۰ مورد هنرستان و بقیه مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم هستند.دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و دانش‌آموزان هنرستان‌های واقع در مناطق با "وضعیت زرد" شیوع ویروس کرونا در چارچوب بازگشایی مدارس در کلاس‌های دروس مهارتی به مدت دو روز در هر هفته حضور می‌یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: دانش‌آموزان تمامی پایه‌های تحصیلی مدارس دارای حداکثر ۵۰ دانش‌آموز واقع در مناطق با "وضعیت آبی" شیوع ویروس کرونا می‌توانند در کلاس درس حضور یابند. ملاک فعالیت این مدارس جمعیت دانش‌آموزان بر اساس وضعیت مدرسه در سامانه سناد است، حضور دانش‌آموزان این مدارس در کلاس به هیچ وجه اجباری نیست. با توجه به فراهم بودن همه تمهیدات بهداشتی برای حفاظت از سلامتی دانش‌آموزان در مدارس خواستار همکاری والدین در این زمینه برای پیشرفت امور آموزشی هستیم.

آموزش حضوری دانش‌آموزان در محیط مدرسه از ابتدای آذر ماه امسال تاکنون در سراسر کشور از جمله خراسان رضوی متوقف شده و آموزش‌های درسی به صورت مجازی ارائه می‌شود.

کد خبر 580233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha