معاون خدمات شهری شهردار کرمان از پیش‌فروش ۲۱ هزار قبر در آرامستان جدید کرمان خبر داد و گفت: اجازه دلالی در زمینه خرید و فروش قبر را نمی‌دهیم.

رامین امیرمداح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازمهر، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان گفت: طبق محاسبه‌های انجام‌شده، هزینه‌های آرامستان کرمان در سال‌جاری ۱۵ میلیارد تومان و درآمد آن پنج میلیارد تومان تا پایان سال برآورد شده است.

رامین امیرمداح با بیان اینکه یارانه شهرداری به خدمات ارائه‌شده در آرامستان ۱۰ میلیارد تومان است، گفت: با احتساب ۶۳ درصد افزایش تعرفه‌های خدمات، هزینه‌های آرامستان کرمان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۸ میلیارد تومان و درآمد آن هشت میلیارد تومان برآورد شده است.

وی در توضیح علت در نظر گرفتن محاسبه صددرصدی هزینه نقل و انتقال قبر به افرادی غیر از بستگان درجه یک بر اساس قیمت روز بوستان بیان کرد: این تصمیم برای جلوگیری از دلالی در این زمینه بوده است؛ چرا که عده‌ای قبرها را با هدف خرید و فروش از شهرداری می‌خرند و به قیمت چندبرابر می‌فروشند؛ باید جلوی این دلالی‌ها را که فساد ایجاد می‌کند و مانع نظارت شهرداری می‌شود، بگیریم. تاکنون ۲۱ هزار قبر در آرامستان جدید پیش‌فروش شده است.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان درباره فروش قبر در بوستان‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج) به قیمت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، بیان کرد: این قبرها مربوط به قبرهای بدون‌صاحب است که در سال‌های قبل یک سنگ گذاشته شده؛ در حالی‌که مرده‌ای در آن دفن نیست. با آغاز طرح ممیزی قبور در مسجد صاحب‌الزمان (عج)، قبرهای بدون‌صاحب مشخص می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰۰۰ قبر شناسایی شود.

در این نشست لوایح درآمدی حوزه خدمات‌شهری از جمله هزینه‌های پسماندهای شهری و سایر موارد مثل حمل‌ونقل، آسفالت وغیره بررسی شد. جلسات اخیر شورای اسلامی شهر کرمان و کمیسیون‌های مربوط، به‌صورت تخصصی به موضوع لوایح درآمدی شهرداری در سال آینده اختصاص دارد.

کد خبر 580042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha