مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

یا به دنبال ابزاری هستید که بتوانید بیش از هر زمان دیگر از آن برای تعمیرات و ساخت وسایل کوچک و خانگی استفاده کند؟ دنیای ابزار آلات آنقدر پیشرفت کرده است که شاید وجود هر کدام از آنها در منزل ضروری باشد. دریل شارژی یکی از آنهاست.

دریل پیچ گوشتی شارژی آروا.jpg

 آنها ابزار قدرتمندی هستند که حتما باید در جعبه ابزار خانگی وجود داشته باشند. محدوده استفاده از دریل بی‌سیم متنوع بوده و بستگی زیادی به قدرت آن دارد.

وقتی صحبت از دریل می‏شود، یعنی قرار است بر روی سطحی مانند دیوار، چوب، ام دی اف، فلز، سیمان و ... حفره‎ایی ایجاد شود. آنها ابزارهای برقی سنگینی هستند که هنگام کار کردن فریاد می‌کشند. آیا تا بحال در شرایطی قرار گرفته‎اید که دسترسی به نیروی برق نداشته باشید و در عین حال نیاز مبرم به دریل داشته باشید. در چنین شرایطی وجود ابزارآلات بی‎سیم و شارژی بسیار کاربردی خواهد بود.

دریل شارژی بهتر است یا برقی؟

شاید بهتر باشد بپرسیم، دریل بی‌سیم بهتر است یا سیم‌دار؟ نیرو محرکه هر دو جریان برق است. انواع دریل شارژی، نیروی برق را در خود ذخیره کرده و بدون نیاز به سیستم برق شهری می‎توان از آنها استفاده کرد. اینکه کدام دریل بهتر است، بستگی به نیاز و هدف شما دارد. دریل‌های سیم دار، قدرت بیشتری از دریل‌های بی‎سیم دارند، به همین دلیل از وزن بیشتری برخوردار هستند. این امر سبب می‎شود تا جابه‌جایی  و حمل و نقل آنها به سختی انجام شود، اما در عین حال برای انجام کارهای  سنگین که به قدرت زیاد نیاز دارند، مناسب است. برای بسیاری از آنها سیم بلندی در نظر گرفته می‎شود، با این حال  ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که با محدودیت سیم مواجه شوید. 

البته نمی‎توان انکار کرد، سیم‎های رابط این مشکل را تا حد زیادی رفع کرده‌اند. با این حال شرایطی پیش خواهد آمد که به برق دسترسی نخواهید داشت.  در این حالت آنها با همه قدرت و کارایی که دارند، بی‎مصرف باقی خواهند ماند.

اگر قصد دارید دریل را برای تعمیرات منزل خریداری نماید، شاید نوع شارژی آن بیشتر برای شما مناسب باشد. از آنها می‌توانید برای باز و بسته کردن پیج نیز استفاده نمایید. کار کردن با آنها چندان پیچیده نیست و برعکس دریل‌های سیم دار، قدرت زیادی برای مهار کردن آنها نیاز نخواهد بود. 

معمولا  انواع خانگی آن ولتاژی بین ۱۲ تا ۱۸ ولت دارند. با استفاده از آنها به راحتی می‎توانید طیف وسیعی از کارهای تعمیراتی منزل را انجام دهید. هر چه میزان ولتاژ بالاتر باشد، به همان میزان دستگاه به باتری سنگین و بزرگتری نیاز خواهد داشت، به همین دلیل وزن آن نیز افزایش می‎یابد. بنابراین اگر به دنبال انواع سبک آن هستید، بهتر است به سراغ ولتاژهای پایین‎تر بروید.

دریل شارژی چقدر می تواند کار کند؟

میزان کار کرد دریل شارژی به عدد آمپر ساعت آن بستگی دارد. هر چقدر این عدد بیشتر باشد، به‌همان اندازه میزان ساعات استفاده از دریل افزایش خواهد یافت. وقتی گفته می‎شود، باتری دارای ظرفیت یک آمپر ساعت است، یعنی می‎تواند برای مدت یک ساعت، جریان الکتریسیته با شدت یک آمپر تولید کند. اگر در این رابطه نگران هستید، بهتر است همواره یک عدد باتری یدک به همراه داشته باشید. 

البته میزان ساعت کارکرد این وسیله به فاکتورهایی نظیر میزان شارژ اولیه، سطحی که قرار است دریل شود، میزان ساعاتی که دستگاه به طور مداوم روشن بوده است و میزان دما نیز بستگی خواهد داشت. هر چقدر سطح سخت‎تر باشد و برای سوراخ کردن آن به نیروی بیشتری نیاز باشد، به  همان اندازه از انرژی باتری بیشتر استفاده خواهید کرد و در نتیجه مدت زمان مصرف آن کاهش خواهد یافت.

دریل شارژِی چه مزایایی دارد؟

مهمترین مزیت دریل شارژی این است که شما را از انرژِی برق بی‎نیاز می‎کند.

سبک بوده و به راحتی جابه‌جا می‎شود. سبک بودن سبب می‎شود تا کار کردن با آنها نیز به مراتب آسانتر باشد. این موضوع زمانی که قرار است در ارتفاع و در شرایط نامتعادل کار کنید، اهمیت خود را نشان خواهد داد.

برای دریل کاری نقاط کور و تنگ بسیار مناسب است.

باتری آن از قدرت خوبی برخوردار است.

بی‎سیم بودن آنها، سبب می‎شود تا انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان دهند.

دستگاه‌های شارژی این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهند تا به تجهیزات کمتری نیاز داشته باشید. در این حالت دیگر خبری از سیم‌های بلند و دست و پا گیر نخواهد بود. این یعنی اینکه با فضای منظم‌تری مواجه هستید و در نتیجه از ایمنی بیشتری نیز برخوردار خواهید بود.

دریل شارژی چه معایبی دارد؟

با محدودیت انرژی مواجه است. بهرحال باتری  تا یک محدوده خاصی انرژی را در خود ذخیره خواهد کرد. هر چه بیشتر از آن کار بکشید، به همان میزان از قدرت باتری کاسته خواهد شد.

مناسب انجام پروژه‌های سنگین نیست.

در طولانی مدت نمی‎توانید از آنها استفاده کنید.  

شارژ کردن آنها زمان‎بر است.

اگر مدت زمان طولانی از آنها استفاده نکنید، امکان خراب شدن باتری وجود خواهد داشت. بنابراین  حتی اگر نمی‎خواهید از آنها استفاده کنید، هر چند وقت یکبار، آنها را روشن کرده تا از خراب شدن باتری جلوگیری نمایید.

راهنمای خرید دریل شارژی

هنگام خرید دریل شارژی به نکات زیر دقت داشته باشید:

شاید موتور اولین چیزی باشد که باید به آن توجه کرد. در واقع سرعت و قدرت  انواع دریل به نوع موتور آنها باز می‎گردد. در ابزارهای شارژی، معمولا  از موتورهایی موسوم به DC استفاده می‏شود. همانطور که از نام آن برمی‌آید، از جریان DC برای راه‌اندازی آنها استفاده می‎شود.  این موتورها به دو دسته ذغالی و بدون ذغالی ( براشلس) تقسیم می‎شوند. از جمله ویژگی‎های موتور بدون ذغال، می‎توان به گشتاور و قدرت بیشتر آنها اشاره کرد، همچنین آنها استهلاک کمتری نسبت انواع موتور ذغالی  دارند. همین امر سبب می‎شود تا این نوع از دریل‎‌های شارژی، قیمت بیشتری داشته باشند.

اگر با دریل کار کرده باشید، حتما می‎دانید سرعت آنها قابل تنظیم است. این امر به دلیل گیربکسی است که در آنها طراحی شده است. این سیستم از ایجاد فشار زیاد بر موتور به طور قابل ملاحظه‎ایی جلوگیری خواهد کرد. به همین دلیل پیشنهاد می‎شود، هنگام خرید به گیربکس دار بودن آن توجه داشته باشید.

سه نظام از دیگر قطعاتی است که باید در هنگام خرید دریل شارژی به آن توجه کرد. این قطعه وظیفه انتقال نیروی موتور را برعهده داشته و  از سویی دیگر مته را در محل خود ثابت نگه خواهد داشت. آنها از نظر کار کرد به دو دسته خودکار و آچار خور تقسیم می‎شوند.  

معرفی دریل شارژی آروا

دریل شارژی آروا، یکی از  محصولات شرکت آروا است که در زمینه تولید ابزارآلات صنعتی فعالیت دارد. محصولات این شرکت از تنوع و کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. دریل بی‌سیم آروا را می‎توانید در انواع ساده و چکشی خریداری نمایید. از جمله آنها می‎توان به دریل شارژی ۱۸ ولت چکشی ۵۸۴۳ اشاره کرد. این محصول دارای باتری لیتیومی بوده است. از آن می‎توانید برای دریل کاری ساده، چکشی و دریل پیچ گوشتی استفاده نمایید. حداکثر گشتاور برای آن ۳۵ نیوتن متر تعریف شده است و دارای سرعت بی‎باری ۱۳۵۰ دور در دقیقه است.  

دریل پیچ گوشتی شارژی آروا مدل 5843 چکشی


برای خرید انواع دریل شارژی و کلیه ابزارهای ساختمانی می توانید از فروشگاه اینترنتی کیف ابزار استفاده کنید. فروشگاه کیف ابزار با توجه به پشتوانه تجربه در زمینه ابزار و یراق اشراف کامل به محصولات عرضه شده، اصالت کلیه کالاهای موجود در وب سایت را تضمین می نماید.

کد خبر 579986

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha