دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

فیلم ابرقهرمانی «هلبوی 2: ارتش طلایی» به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو در اولین هفته اکران در بازار آمریکای شمالی 9/35 میلیون دلار فروخت و فیلم اول جدول فروش شد.

ورایتی اعلام کرد ارتش طلایی در حالی صدرنشین بازار فروش شد که کمدی خانوادگی «دیو را ملاقات کن» با تنها 3/5 میلیون دلار یکی از بدترین افتتاحیه‌های فیلمی با حضور ادی مورفی بود و «سفر به مرکز زمین» دیگر فیلم تازه اکران شده این هفته با 6/20 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد.هلبوی 2 در اولین هفته اکران در 3204 سینما، «هنکاک» ویل اسمیت را کنار زد و در صدر جدول قرار گرفت. فیلم جدید دل تورو حدود 12 میلیون دلار بیشتر از اولین هلبوی فروش داشت که سال 2004 به نمایش درآمد.

ارتش طلایی بر اساس سری رمان‌های تصویری مایک میگنولا ساخته شده و ران پرلمن، سلما بلر و داگ جونز در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. پرلمن بار دیگر در نقش اهریمنی با پوست قرمز ظاهر شده که وقتی زمین با تهدید یک دیکتاتور بیرحم روبه‌رو می‌شود، به کمک همراهان خود رودرروی او می‌ایستد.

دل تورو متولد 1964 مکزیک و سازنده فیلم‌های ستون فقرات شیطان، بلید 2 و هزارتوی پن است.دیو را ملاقات کن با بازی مورفی با فروش 3/5 میلیون دلاری خود جایگاهی بهتر از رده هفتم پیدا نکرد. این فیلم پس از «گور و عشق» با بازی مایک مایرز که با 9/13 میلیون دلار افتتاح شد، دومین کمدی پرهزینه تابستان امسال است که در گیشه شکست می‌خورد. هر دو فیلم با بودجه‌ای در حدود 60 میلیون دلار ساخته شده‌اند.

کمدی «دیو را ملاقات کن» را برایان رابینز کارگردانی کرده و الیزابت بنکس و گابریل یونین دیگر بازیگران آن هستند. داستان درباره گروهی موجودات بیگانه بسیار کوچک است که هدایت سفینه‌ای فضایی به شکل یک انسان را به عهده دارند. مشکل، زمانی به وجود می‌آید که آنها با یک زن زمینی روبه‌رو می‌شوند و...

فیلم ماجرایی حادثه‌ای «سفر به مرکز زمین» با بازی فریزر، جاش هاچرسن و آنیتا بریم نیز در 2390 حدود 6/20 میلیون دلار فروش داشت و فیلم سوم هفته شد. «سفر به مرکز زمین» به کارگردانی اریک برویگ بر مبنای کتاب معروف ژول ورن ساخته شده و درباره محققی است که در تلاش برای پی بردن به آنچه برای برادرش اتفاق افتاده، همراه برادرزاده و یک راهنما راهی سفری شگفت‌انگیز و خطرناک به دنیای گمشده در مرکز زمین می‌شوند.مجموع فروش فیلم‌های این هفته در مقایسه با موعد مشابه پارسال 18 درصد کمتر بود که برای توزیع‌کننده‌ها خیلی دور از انتظار نبود. پارسال این موقع هری پاتر و محفل ققنوس با 77 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد.

در میان فیلم‌هایی که از قبل اکران شده‌اند، «هنکاک» با بازی ویل اسمیت به نقش یک ابرقهرمان سرسخت، رده دوم را از آن خود کرد. این فیلم در هفته دوم نمایش 47 درصد تماشاگران خود را از دست داد و در 3965 سینما 33 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را به 165 میلیون دلار رساند.

 فروش جهانی این فیلم نیز 2/345 میلیون دلار شده است.فیلم انیمیشن «وال- ‌ای» تولید مشترک پیکسار و دیسنی در هفته سوم نمایش با 43 درصد کاهش در 3849 حدود 5/18 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش این فیلم 8/162 شده است. فیلم حادثه‌ای «تحت تعقیب» به کارگردانی تیمور بکمامبتوف با بازی آنجلینا جولی، جیمز مک آووی و مورگان فریمن این هفته 6/11 میلیون دلار فروخت و در رده پنجم قرار گرفت.

کد خبر 57974

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز