پیام‌رسان سیگنال اعلام کرد پس از یک روز خاموشی به علت مشکلات فنی ناشی از هجوم کاربران جدیدی که از واتس‌اپ بیرون آمده‌ بودند، دوباره اپلیکیشن آن به کار افتاده است.

Signal

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، تغییر در شرایط حفظ اطلاعات خصوصی کاربران واتس‌اپ و مجبور شدن آنها به پذیرش به اشتراک گذاشتن داده‌هایشان با فیس‌بوک و اینستاگرام باعث خروج گسترده کاربران از این پیام‌رسان و افزایش شدید دانلود پیام‌رسان سیگنال شد.

سیگنال می‌گوید کاربران ممکن است به علت مشکلات فنی ایجاد شده خطاهایی را هنگام چت کردن مشاهده کنند، اما این خطاها در روزآمد شدن بعدی این اپلیکیشن رفع خواهد شد. به گفته این شرکت این خطاها بر امنیت چت کاربران تاثیری نمی‌گذارد.

بنیاد غیرانتفاعی سیگنال که در سیلیکون ولی کالیفرنیا قرار دارد و در حال حاضر بر این اپلیکیشن نظارت دارد، در فوریه ۲۰۱۸ به ریاست «برایان اکتون» تشکیل شد. برایان اکتون یکی از دو بنیانگذار پیام‌رسان واتساپ بود که با سرمایه‌گذاری اولیه ۵۰ میلیون دلار به وجود آمد و بعدها به فیس‌بوک فروخته شد.

واتس‌اپ هم که با خروج گسترده کاربرانش روبرو شده بود، اعلام کرد که تغییرات اعلام شده در حفظ داده‌های خصوصی کاربران را به تاخیر می‌اندازد.

کاربران واتس‌اپ این ماه یادآورهایی را دریافت کردند که در آن گفته شده بود این اپلیکیشن در حال آماده کردن شرایط و سیاست جدید حفظ اطلاعات خصوصی کاربران است و بر حق خود برای به اشتراک گذاشتن برخی از داده‌های کاربران را با اپلیکیشن فیس‌بوک تاکید کرده بود.

این اعلام باعث انتقادات گسترده جهانی شد و هجوم کاربران جدید را به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان رقیب مانند تلگرام و سیگنال را به دنبال آورد. واتس‌اپ روز جمعه گذشته اعلام کرد که انجام این تغییرات را از ماه فوریه (بهمن) به ماه مه (اردیبهشت) موکول می‌کند.

واتس‌اپ در بیانیه‌اش گفت که هدف از این تغییرت امکان دادن به کارابران به ارتباط برقرار کردن با کسب‌وکارها بوده است و این روزآمد شدن شرایط حفاظت از داده‌های خصوصی بر مکالمات شخصی تاثیری نمی‌گذارد و این مکالمات همچنان «رمزپردازی سرتاسر» (end-to-end encrypton) می‌شوند.

کد خبر 579716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha