زلزله‌ای به بزرگی ۵.۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (شنبه) کنگ در استان هرمزگان را لرزاند.

نقشه زلزله هرمزگان

به گزارش همشهری‌آنلاین، مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران اعلام کرد این زلزله در عمق ۱۹ کیلومتری زمین و در مرز خلیج‌فارس، جزیره قشم و حوالی کنگ در بندر لنگه به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۲۶.۶۷ عرض شمالی و ۵۵.۲۱ طول شرقی ثبت شده است. از خسارت احتمالی این زمین‌لرزه گزارشی منتشر نشده است.

اورژانس کشور اعلام کرده است تیم‌های ارزیاب به مناطق کانون زمین لرزه اعزام شده‌اند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور گفت: در زلزله بامداد امروز در هرمزگان به بیمارستان‌های استان هرمزگان آسیب نرسیده است. ۳ بیمارستان بندر خمیر، بندر لنگه و جزیره قشم در آماده باش کامل و آماده پذیرش مصدومین احتمالی زلزله هستند.

وی افزود: اورژانس دریایی نیز با ظرفیت کامل آماده خدمت رسانی به شناورهایی که احتمالا از این زلزله آسیب دیده‌اند، هستند.

تاکنون تلفاتی گزارش نشده است

روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس هرمزگان به ایسنا گفت: تاکنون تلفات جانی و مالی از شهرستان‌های مختلف این استان گزارش نشده است. تیم‌های ارزیاب اورژانس در بندر کنگ و بندر خمیر مستقر شده‌اند و نیروهای اورژانس در این دو بندر و همچنین در بندر لنگه و دیگر مناطقی که احتمال وقوع پس‌لرزه‌ها در آنها وجود دارد، در حالت آماده‌باش هستند.

به گفته روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس هرمزگان، تا لحظه انتشار این خبر هیچگونه تلفاتی از جانب تیم‌های ارزیاب گزارش نشده است، اما ارزیابی‌های دقیق‌تر در مناطقی که زمین‌لرزه بیشتر در آنها احساس شده است، همچنان ادامه دارد.

دکتر علی بیت‌اللهی، زلزله‌شناس درباره کانون زمین لرزه نوشت: آبادی های باسعیدو، حشم حودو، برکه سفلین و حمیران نزدیکترین آبادی ها به رومرکز تعیین شده توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هستند که آبادی باسعیدو با 2228 نفر جمعیت بزرگترین آنهاست. مناسب است که در خصوص خسارت و صدمات در این آبادی ارزیابی میدانی صورت پذیرد.

عمق زیاد زلزله هرمزگان، احتمال بروز خسارت را کم کرده است

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر در مناطقی از استان هرمزگان، گفت که عمق زیاد این زلزله، احتمال اینکه خسارت بالایی برجای گذاشته باشد را کم کرده است.

علی بختیاری به ایسنا، گفت: حوالی ساعت ۱:۰۱ بامداد شنبه (۲۷ دی) زلزله‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر در جنوب کشور رخ داد که برابر اطلاعات اولیه، کانون آن در حوالی کنگ در استان هرمزگان بوده و در مناطقی از جمله بندرلنگه و جزیره تنب بزرگ نیز احساس شده است.

وی با بیان اینکه "این زلزله در عمق ۱۹ کیلومتری زمین رخ داده است"، اظهار کرد: عمق زیاد زلزله، احتمال اینکه خسارت بالایی را برجای گذاشته باشد، کم کرده است.

بختیاری افزود: با این وجود، سازمان مدیریت بحران تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی را به حالت آماده‌باش درآورده و تیم‌های ارزیاب از بخشداری‌ها، جمعیت هلال احمر و ... را نیز به محل اعزام کرده است.

به گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، تاکنون گزارشی از وقوع خسارت در پی این زلزله از سوی تیم‌های ارزیاب ارائه نشده است، اما جست‌وجوها همچنان ادامه دارد.

کد خبر 579489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha