رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران اعلام کرد اگر نرخ ارز به کانال ۲۳ هزار تومان برسد، قیمت خودرو ۷ تا ۸ درصد کاهش می‌یابد و تا پایان سال افزایش قیمت در این حوزه رخ نمی‌دهد.

خرید خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سعید موتمنی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: بازار نسبت به هفته گذشته آرامش بیشتری دارد و قیمت‌ها با شیب کم رو به کاهش است. بازار ۳۳ درصد کاهشی را که آبان اتفاق افتاد حفظ کرده است. در ماه‌های اخیر پنج درصد نوسان داشته اما دوباره به قیمت خود برگشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران افزود: با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، تا پایان سال افزایش قیمت در حوزه خودرو نخواهیم داشت اما احتمال کاهش قیمت بیشتر است. هر چند همچنان به نوسان قیمت ارز بستگی دارد. اگر نرخ ارز به کانال ۲۳ هزار تومان برسد، ۷ تا ۸ درصد قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

موتمنی با اشاره به اینکه بازگشت قیمت‌ها به سایت‌های اینترنتی تاثیری در قیمت خودرو نخواهد داشت گفت: تقاضای کاذب در بازار فروکش کرده و خریداران بیشتر مصرف‌کنندگان واقعی هستند. زمانی واسطه‌ها وارد بازار می‌شوند که نرخ ارز نوسان داشته باشد. بنابراین با توجه به آرامش بازار سرمایه مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه خریدار چشم‌بسته خرید نمی‌کند افزود: خریدار از جایی خرید می‌کند که قیمت مناسب داشته باشد. سوداگری دلالان در سایت‌های اینترنتی مربوط به زمانی بود که قیمت ارز و تقاضای کاذب در بازار وجود داشت. الان با توجه به آرامش بازار نمی‌توانند تأثیر خاصی بگذارند.

کد خبر 579457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha