رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته آستین‌ خود را برابر دوربین‌ها بالا زد تا پزشکان یک دوز از واکسن چینی کرونا - سینوواک را به بازوی او تزریق کنند.

تزريق واكسن چيني كرونا به اردوغان

به گزارش همشهری آنلاین، اردوغان روز پنجشنبه به بیمارستان رفت و سپس در کانال تلگرامی خود نوشت: «من هم واکسن زدم.» او پیش از خروج از بیمارستان به خبرنگاران گفت: «تا امروز ۲۵۰ هزار نفر از مردم ترکیه دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. ۳۰ میلیون دوز واکسن کرونا از چین می‌رسد و همه مردم در آینده نزدیک واکسن می‌زنند.»

تا امروز بیش از ۲۰۰ هزار نفر در ترکیه واکسن کرونا زده‌اند که بیشتر آنها از کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند. آمار کشته‌های کووید-۱۹ در این کشور از مرز ۲۳ هزار نفر گذشته و مقام‌های بهداشت و درمان ترکیه در مرحله اول واکسن چینی سینوواک را به پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان بخش بهداشت و درمان تزریق کرده‌اند.

فخرالدین قوجا، وزیر بهداشت ترکیه و اعضای شورای مشاوران علمی مهار کروناویروس روز چهارشنبه نخستین گروهی بودند که واکسن زدند. بخش اول محموله سه میلیونی دوزی واکسن کرونا از چین روز ۳۰ دسامبر به ترکیه رسید و پس از دو هفته تزریق آزمایشی، وزارت بهداشت تزریق سراسری آن را به گروه‌های اولویت‌دار تایید کرد.

کد خبر 579437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha