مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
۱ نفر

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ثبت ملی مجسمه آناهیتا فومن و هفت اثر دیگر استان خبر داد.

مجسمه آناهیتا فومن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ولی جهانی اعلام کرد: با قرار گرفتن هشت اثر استان گیلان در فهرست آثار منقول ملی، رقم آثار ثبتی استان در این فهرست به ۱۲۰۰ رسید. ۱۰ پرونده ثبتی منقول از قدیمی‌ترین آثار متعلق به دوره ایلخانی تا دوره معاصر به شورای سیاستگذاری ثبت کشور ارسال شده بود که هشت اثر در فهرست ملی آثار به ثبت رسید.

معاون میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: بخشی از کتیبه سردر قلعه رودخان، سنگ قبر پری‌سلطان، سنگ قبر پیر قطب‌الدین، سنگ کتیبه سنگی عمارت امامزاده عون بن علی، در چوبی مسجد حاج سیدعباس، مجسمه اسب‌ماهی گلسار و مجسمه آناهیتا فومن در فهرست آثار منقول میراث ‌فرهنگی کشور به ثبت رسیدند.

جهانی اظهار کرد: قدیمی‌ترین اثر در میان این پرونده‌ها اثر سنگ قبر سلطان است که قدمت آن به اواخر دوره تیموری و اوایل دوره صفوی برمی‌گردد و جدیدترین آنها نیز آثار مجسمه‌های گلسار رشت و آناهیتای فومن مربوط به دوره معاصر هستند و از مهم‌ترین پرونده‌ها می‌توان به کتیبه سردر قلعه رودخان اشاره کرد.

کد خبر 579243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha