کریستیانو رونالدو بالاتر از لیونل مسی بهترین مهاجم دنیا در ۱۰ سال اخیر معرفی شد و لئو مسی هم عنوان بهترین بازی‌ساز یک دهه را به خود اختصاص داد.

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، پس از اینکه لیونل مسی از سوی فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال دنیا به عنوان بهترین بازی‌ساز یک دهه اخیر فوتبال دنیا اعلام شد و پس از او آندرس اینیستا و لوکا مودریچ قرار گرفتند، این نهاد کریستیانو رونالدو را بهترین مهاجم دنیا بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ اعلام کرد.

کریستیانو رونالدو یکشنبه شب و با گلزنی به ساسوئولو حالا با ۷۵۹ گل در کنار جوزپ پیکان رتبه اول بهترین گلزنان تاریخ فوتبال را به خود اختصاص داد و تنها یک گل دیگر نیاز دارد تا به تنهایی صاحب این عنوان شود. او بهترین مهاجم یک دهه اخیر دنیا به انتخاب فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال نیز محسوب می‌شود. در این بازه زمانی او ۳۳۲ در رقابت‌های لیگ با پیراهن رئال و یوونتوس به ثمر رسانده است. ۲۵ گل در رقابت‌های حذفی، ۱۱۶ گل در تورنمنت‌های اروپایی و بین‌المللی باشگاهی و ۷۷ گل ملی در مجموع ۵۵۰ گل.

لیونل مسی با ۵۴۹ گل زده در رده دوم قرار گرفت. ۳۴۶ گل برای بارسا در لالیگا، ۵۴ گل در جام حذفی اسپانیا، ۹۳ گل در رقابت‌های اروپایی و بین‌المللی باشگاهی و ۵۶ گل ملی برای آرژانتین.

روبرت لواندوفسکی با ۴۱۷ گل، زلاتان با ۳۴۰ گل، لوئیس سوارز با ۳۳۵ گل، ادینیسون کاوانی با ۳۳۴ گل، نیمار با ۳۲۷ گل، سرخیو آگوئرو با ۳۰۲ گل، اوبامیانگ با ۲۷۸ گل و سباستین تالیابو(امارات) با ۲۶۵ گل در رتبه های سوم تا دهم قرار دارند.

فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال دنیا فهرست ۲۰ بازی‌ساز برتر فوتبال جهان از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰  را نیز معرفی کرد که در آن لیونل مسی صدرنشین است.

کد خبر 579081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha