یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

به نظر می‌رسد جدایی رونالدینیو از بارسا حالا تنها تابعی از زمان باشد.

تمرینات بارسلونا در فصل جدید برای شرکت در دور سوم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان از روز دوشنبه آغاز می‌شود و این تیم از رونالدینیو خواسته تا در نوکمپ حاضر باشد، ولی او کیلومترها دورتر از اسپانیا، مشغول تمرینات آماده‌سازی برای شرکت در المپیک پکن است.

مسابقات فوتبال المپیک در فهرست فیفا قرار ندارد و باشگاه‌ها مجبور نیستند به بازیکنان بالای ۲۳ سال اجازه حضور در این مسابقات را بدهند، ولی رونالدینیو مصمم است با وجود مخالفت باشگاه به پکن برود.

ستاره برزیلی در نظر دارد فردا کنفرانسی مطبوعاتی را برای بیان خواسته‌هایش برگزار کند، هرچند روزنامه برزیلی «اوگلوبو» روز شنبه مواضع او را پیشاپیش اعلام کرد و نوشت: «سه‌شنبه رونالدینیو اعلام خواهد کرد که هیچ چیزی نمی‌تواند او را از المپیک پکن دور کند و اگر بارسلونا بخواهد بر عدم حضور او پافشاری کند، او قراردادش را با این باشگاه اسپانیایی فسخ می‌کند. او اولین نشانه‌های قاطعیتش را با معرفی نکردنش به پپ گواردیولا در اولین روز تمرینات به نمایش می‌گذارد.»

اما بارسا در شرایطی که از رونالدینیو خواسته از روز اول در تمرینات حاضر باشد، به لیونل مسی، ساموئل اتوئو، دانیل آلوز و سیدو کیتا که در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۰ به میدان رفته‌اند، اجازه داده  از ۱۹ ژوئیه به تمرینات بپیوندند.

ژاوی، اینی‌یستا و کارلس پویول هم که به همراه تیم‌ملی اسپانیا به قهرمانی یورو ۲۰۰۸ رسیدند هم ۴ روز دیرتر، یعنی ۲۳ ژوئیه برمی‌گردند.

همچنین کنفدراسیون فوتبال برزیل در وب‌سایتش اعلام کرده که رونالدینیو در شهر جنوبی پورتوآلگره است، جایی که تمرینات سنگینی را برای حضور در المپیک پکن انجام می‌دهد.

پسائو، مربی‌ای که در حال حاضر در کنار رونالدینیو تمرین می‌کند، به این سایت گفت: «با وجود اینکه او مدت‌هاست حضور فعالی در فوتبال نداشته، در زمان شروع تمرینات تیم در 22 ژوئیه آماده خواهد بود و این را در تمرینات نشان داده است.

او شوری را که برای فوتبال داشت، دوباره به دست آورده. او دوباره همان رونالدینیویی شده که همه ما می‌شناسیم و این خیلی کمک می‌کند تا تمرینات ما در مسیر صحیح به پیش برود.» اولین بازی برزیل در المپیک پکن، در روز هفتم اوت مقابل بلژیک خواهد بود و رونالدینیو امیدوار است اولین مدال طلای المپیک در فوتبال را برای برزیل به دست آورد.

توافق گالیانی با لاپورتا

از سوی دیگر روزنامه گاتزتا دلواسپورت خبر می‌دهد که آدریانو گالیانی نایب‌رئیس میلان و خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا به توافق رسیده‌اند که رونالدینیو با قراردادی ۲ ساله به ارزش ۱۵ میلیون یورو و با حقوق سالانه ۶.۵ میلیون یورو به این تیم منتقل شود.

بارسلونا برای صدور رضایت‌نامه رونالدینیو، در شروع خواهان ۳۵ میلیون یورو بود، ولی با توجه به نمایش ضعیف او در فصل گذشته و دردسرهای اخیر ستاره برزیلی، حاضر شده این مبلغ را به مقدار قابل‌توجهی کاهش دهد.

کارلو آنچلوتی، سرمربی میلان امیدوار است که با خرید این مهاجم مشهور که در ۱۴۹ بازی ۷۰ گل برای بارسا به ثمر رسانده، مثلثی کاملاً برزیلی را در خط حمله تیمش با حضور کاکا، پاتو و رونالدینیو تشکیل دهد.

بدین ترتیب بعید نیست که رونالدینیو از پکن مستقیماً راهی میلان شود.

کد خبر 57895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز