معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: هیچکس نباید جرایمی چون خشونت علیه کودکان یا صیغه کودکان بدسرپرست را دست‌کم بگیرد و باید بلافاصله به دستگاه‌های مرتبط اطلاع‌رسانی کند، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بزرگ‌ترین حربه در برابر سوءاستفاده از کودکان است.

معصومه ابتکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در واکنش به اخبار منتشرشده در مورد یک کانال تلگرامی صیغه‌یابی و مکالمه ادمین این کانال با یکی از مشتریان برای صیغه دختران زیر ۱۵ سال افزود:‌ این مورد فورا به دستگاه ها و نهادهای مرتبط برای رسیدگی ارجاع داده شد و موضوع در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: همچنین این موضوع را به کانال‌های مختلف ارجاع دادم تا پیگیری‌های لازم انجام شود ضمن اینکه قوه قضاییه، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و همه سازمان های مرتبط برای رسیدگی به این موضوع ورود کرده اند.معاون رییس‌جمهوری در پاسخ به اینکه برای جلوگیری از تکرار این وضعیت چه اقداماتی باید انجام داد، گفت: از مردم می‌خواهیم هر جا چنین مواردی را مشاهده کردند ‌فورا اطلاع دهند، چون اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بزرگترین حربه در برابر این سوء‌استفاده‌ها است.

وی تاکید کرد: هیچکس موضوع را نباید دست کم بگیرد و بداند هر گاه چنین جرایمی و حتی یک خشونت علیه کودک، یک زن، افراد سالمند یا هر انسانی اتفاق بیفتد، حتما اطلاع دهند.

ابتکار با اشاره به سامانه‌های ۱۲۳ و ۱۱۰ اظهار کرد: این سامانه‌ها نسبت به این موضوع سریعا پاسخگو هستند و رسیدگی می‌کنند. رسانه‌ها هم در این موضوع نقش مهمی دارند و باید از آنان بابت احساس مسوولیتی که در برابر چنین اخبار ناگواری دارند، قدردانی کرد.

کد خبر 578802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha