یک متخصص فیزیوتراپی برای کمک به کاهش درد، التهاب و حفظ توانایی‌های مچ پا هنگام پیچ خوردگی توضیحاتی را ارائه کرد.

ژيچ خوردگي پا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عارف سعیدی متخصص فیزیوتراپی و مدرس دانشگاه تهران، گفت: در صورتی که دچار پیچ خوردگی مچ پا شدید، در مرحله اول توصیه این است که آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید. به طور معمول بسیاری از پیچ خوردگی‌ها، درجه ۱ و ۲ هستند.

او در ادامه افزود: تحت هیچ عنوان از گرما استفاده نکنید. در واقع کیسه آب گرم یا آب داغ را بر روی ناحیه آسیب دیده به خصوص در ۴ روز اول قرار ندهید. توصیه می‌شود در این شرایط هر ۴ ساعت یک بار به مدت ۱۰ دقیقه از کمپرس یخ استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای بستن این ناحیه باند کشی را مورد استفاده قرار دهید.

من پیچیدم، پام نپیچید!

این متخصص فیزیوتراپی بیان کرد: توصیه می‌شود در صورت پیچ خوردگی مچ پا، آن را در یک بلندی قرار دهید. به عنوان مثال در حالت خوابیده پای خود را بر روی یک صندلی قرار دهید و سعی کنید با مچ پا حرکات آرام و ساده مثل بالا و پایین انجام دهید. در واقع این کار می‌تواند پمپاژ و گردش خون را بیشتر کرده و ورم این ناحیه از پا را کاهش دهد.

سعیدی در ادامه افزود: در صورت پیچ خوردگی مچ پا تحت هیچ عنوان از حرکات جانبی این ناحیه و بیرون و داخل دادن مچ پا استفاده نکنید. در واقع بهترین حرکت، بالا و پایین کردن مچ پا به صورت خیلی آرام است. در صورتی که درد این ناحیه زیاد بود می‌توانید از یک داروی ضد التهاب ساده مثل استامینوفن استفاده کنید.

او در پایان تصریح کرد: در صورت رعایت نکات توصیه شده، می‌توانید به مدت کوتاهی دردهای ناشی از پیچ خوردگی پا و التهاب آن را کاهش دهید.

کد خبر 578754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار