«بی صبرانه منتظر به پایان رسیدن مراحل ساخت مدرسه خدیجه الکبری(س) هستم که زنگ شادی و نشاط حضور دانش آموزان در آن به صدا در آید و شاهد حضور دانش آموزان پر شور و انرژی در پشت نیمکت های مدرسه باشم.»

مدرسه خدیجه الکبری

همشهری آنلاین - بهاره خسروی :این تقریبا آخرین آرزوی دکتر «نصرت الله نیرومند پور» خیر مدرسه ساز  خدیجه الکبری در تکه دهم پایتخت و محله رودکی در روزهای پایانی حیات پر خیر و برکتش بود. هنوز موعد مقرر افتتاح مدرسه فرا نرسیده بود که روح بلند دکتر به آسمان ابدیت پرواز کرد.

  • خدمتگزار هموطنان 

دکتر «نصرت الله نیرومند پور» در سال 1311 در محله طرشت تهران پا به عرصه هستی گذاشت و اما از آنجایی در آن دوران محله های تهران حتی کمتر از انگشتان کف یک دست بودند و زندگی شهری در مناطق مرکزی شکل انسجام یافته تری داشت، برای ادامه تحصیل از این محله راهی مناطق مرکزی پایتخت شد. این پزشک خیر مدرسه ساز  دوران ابتدایی در مدرسه «جلوه» میدان رشدیه و دبیرستان در مدرسه «مروی» از مدارس معروف پایتخت تحصیل می کند. دکتر نیرومند پوردانش آموز ممتاز معروف ترین مدارس تهران قدیم بود. این پزشک خیر بعد از تحصیل در این مدارس برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی راهی کشور آلمان شد.در این کشور با دریافت مدرک تخصصی گوش و حلق و بینی برای خدمت به هموطنانش به سرزمین مادری بازگشت و در یکی از محروم ترین بیمارستان های تهران که متعلق به سازمان تامین اجتماعی برای مدوای قشر کارگران جامعه مشغول به کار شد.

  • خیر مدرسه ساز همیشه زنده 

دوسال پیش به واسطه یکی از آشنایان دکتر که برادرش از دبیران مدرسه ای در جنوب تهران بود با فعالیت های مجمع خیران مدرسه ساز آشنا می شود و علاقمند شرکت در کار خیر خداپسندانه مدرسه سازی برای پیشرفت علم و دانش کشور می شود. او با راهنمایی دوستان  در مجمع مدرسه خدیجه الکبری را در خیابان رودکی برای نوسازی با هزینه شخصی انتخاب می کند. مهمترین هدف او از قدم نهادن در این امر خطیر انسان سازی عمل به دستورات و احکام دینی برای توسعه و گسترش علم و دانش و افزایش میزان آگاهی مردم بود.
این پزشک خیرپیشرفت و آبادانی هر جامعه ای درگرو افزایش سواد و آگاهی مردم آن سرزمین می دانست و معتقد بود با مدرسه سازی در دوران سالمندی جانی دوباره برای خدمتگزاری به مردم گرفته بود. هرچند عمر دکتر برای دیدن بازگشایی و افتتاح مدرسه خدیجه الکبری کفاف نداد اما بی شک کار ماندگار تا ابد نام او را زنده در خاطر دانش آموزان این مدرسه می ماند.

  • مدرسه نوسازی شده خدیجه الکبری

 مدرسه  دخترانه خدیجه الکبری در مقطع متوسطه برای استفاده دانش آموزان پازل دهم شهر تهران در سال تحصیلی 1400-1401 به بهره برداری می رسد. این مدرسه به مساحت 900 متر مربع در 4 طبقه هر طبقه 300 متر زیر بنا در مجموع 1200 متر مربع نوسازی شده است. این مدرسه دارای 9 کلاس درسی ،2 اتاق اداری ،یک آبدارخانه،  اتاق بهداشت،کتابخانه ، سالن اجتماعات ، 9 چشمه سرویس بهداشتی ویژه دانش آموزان ،سیستم گرمایشی موتور خانه ،خنک کننده کولر و همچنین  طبقات مجهز به آسانسور است.


همشهری محله درگذشت این خیر مدرسه ساز را تسلیت می گوید.

کد خبر 578604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha