فداحسین مالکی با اشاره به توسعه مراودات تسلیحاتی ایران با سایر کشورها، گفت: ایران با روسیه و برخی همسایگان همکاری‌های تسلیحاتی دارد، مذاکرات با چین هم در این زمینه صورت گرفته است.

فداحسین مالکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی در خصوص همکاری‌های تسلیحاتی ایران و سایر کشورها، گفت: همانطور که وزیر دفاع پیش از این مطرح کرده است، ایران در شرایطی است که امکان توسعه صادرات تسلیحات به دیگر کشورها را دارد و از نظر پیچیدگی‌های تسلیحات نظامی رقابت نزدیکی با کشورهای فعال در این حوزه دارد، بسیاری از کشورها از جمله آمریکایی‌ها بر این موضوع و توانایی‌های دفاعی و تسلیحاتی ایران واقف هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشرفت‌های تسلیحاتی حرف برای گفتن دارد، افزود: همانطور که ارتباطات ایران با سایر کشورها به ویژه همسایگان در حوزه‌های تجاری و اقتصادی در حال گسترش است، در زمینه نظامی نیز این مراودات توسعه داده شده است.

مالکی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در صورت نیاز نسبت به خریداری و صادرات به ویژه صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی همانطور که وزیر دفاع گفته است، اقدام می‌کند و در این زمینه پیش گام هستیم. همکاری‌های تسلیحاتی  ایران با کشورهایی چون روسیه و برخی دیگر کشورهای منطقه و همسایه در جریان است، مذاکراتی هم با چین صورت گرفته است.

گفتنی است؛ وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح پیش از این به خانه‌ملت، گفت: همکاری‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورها در دوره‌ای که آمریکایی‌ها تلاش کردند و تحریم‌های تسلیحاتی را علیه ما اعمال کردند و بعد از رفع تحریم‌های تسلیحاتی به خوبی در حال پیگیری است. در این مدت نیز قراردادهایی در این زمینه منعقد شده و در حوزه خرید تسلیحات، مذاکراتی با کشورهای مختلف در حال انجام است.

کد خبر 578575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha