وزیر بهداشت گفت: در آینده نزدیک یکی از سازندگان اصلی واکسن در منطقه هستیم و تا پایان بهار واکسن ایرانی به صورت انبوه تولید می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: مدیریت بیماری کرونا در استان مازندران با سایر استان‌ها کاملاً متفاوت بوده و مهار ویروس به شدت دشوارتر از آتش‌سوزی جنگل‌هاست، اگر خیز بیماری در دوره‌های قبلی در استان کنترل شده ناشی از تلاش مضاعف بوده است.

وی با اشاره به خدمات و همراهی دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و غیره با بخش سلامت توضیح داد: تا زمانی که باید مقاومت کنیم و بایستیم باید با فرهنگ شهادت عجین باشیم. با همدلی، وفاق و درایت رهبر فرزانه انقلاب توانستیم دستاورد ملی را کسب کنیم، هیچ بیماری در هیچ جای کشور در پشت در هیچ بیمارستانی سرگردان نبوده است.

نمکی گفت: دشمنان ظالمانه در قفل کردن محموله‌ها برای تهیه ماسک و لباس محافظ در روزهای اول دست‌انداز ایجاد کرده و با مشکل مواجه بودیم.

وی گفت: یک نفر را به دلیل قومیت خاص بر دیگری ترجیح ندادیم، ما هیچ‌کس را به دلیل وضع اقتصادی ترجیح ندادیم و هزار تبعه بدون کارت اقامت را درمان کردیم و هیچ دستگاه اکسیژنی را به دلیل کهولت سن از بیماری باز نکردیم درحالی که این مسئله در کشورهای دیگر رخ داده و هر دارویی در هرجای دنیا مصرف شد در کمترین زمان وارد، تولید و بعد صادر کردیم.

وزیر بهداشت گفت: با دست‌های بسته در اقیانوس بلا هستیم. پیش‌بینی طوفان کرونایی در کشور و مرگ هزار و ۲۰۰ نفر در ایران می‌رفت، برای ایستادگی مقابل هجمه بیماری، طرحی ملی طراحی و به نام سردار رشید اسلام، شهید سلیمانی مزین شد.

نمکی گفت: بیش از ۸۵ درصد مرگ و میرها در کشور مربوط به افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری زمینه‌ای است، امروز مرگ زیر ۱۰۰ نفر را تجربه می‌کنیم و این در حالی است که روزانه بیش از ۳۰۰۰ مرگ در آمریکا ثبت می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: شناسایی چهار مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در کشور با تاکید بر اینکه ویروس کرونا هنرمندانه در کشور مهار شده و به سمت مهار کامل بیماری پیش خواهیم رفت، تاکنون از نمونه‌های ارسال‌شده هیچ نمونه‌ای از ویروس خطرناک و جهش یافته جدید در استان مازندران تایید نشده است.

وزیر بهداشت با اشاره به  تفاوت ویروس انگلیسی توضیح داد: ویروس جدید ۱۰ برابر بیشتر از ویروس اولیه خطرناک‌تر است. 

نمکی با اشاره به فرایند تولید و تهیه واکسن کرونا گفت: روزهای اول می‌دانستیم در واکسن ممکن است دچار بی‌مهری و کم‌توجهی شویم لذا سعی کردیم با تکیه بر دانش داخلی ساخت واکسن را دنبال کنیم و در این راستا جلسات و کمیته‌هایی تشکیل شده و در آینده نزدیک یکی از سازندگان اصلی واکسن در منطقه هستیم و تا پایان بهار واکسن ایرانی به صورت انبوه تولید می‌شود.

وی از اجرای  فاز سوم کلینیکال در آینده خبر داد و افزود: تست‌های مدل انسانی واکسن موفقیت‌آمیز بود و گروه دوم و سوم نیز در حال پیوستن است و اجازه نمی‌دهیم کسی واکسن خود را روی مردم ما آزمایش کند.
 

کد خبر 578522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha