مقام‌های اندونزیایی یک روز پس از ناپدید شدن یک بویینگ مسافربری بقایای هواپیما و مسافران آن را در عمق ۲۳ متری آب‌های دریای جاوا پیدا کردند.

سقوط هواپيماي اندونزي در آب‌هاي درياي جاوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، جستجوهای هوایی و دریایی برای یافتن نشانی از پرواز شماره ۱۸۲ خطوط هوایی سریویجایا پس از آن متوقف شد که یکی از قایق‌های امداد فرکانس‌های مربوط به هواپیما را در بخشی از دریای جاوا دریافت کرد. همه امدادگران از دریا و هوا سوی این نقطه رفتند و توانستند بقایای جنازه‌های مسافران و بخش‌هایی از قطعات هواپیما را روی آب بیابند.

اما بخش اصلی بدنه هواپیما در عمق ۲۳ متری دریا بود که به دلیل مساعد بودن هوا و شفاف بودن آب آن منطقه، عملیات برای بیرون کشیدن قطعات و جنازه‌ها ادامه یافت. با اعلام رسمی مقام‌های مسئول سازمان هواپیمایی اندونزی، همه ۶۲ سرنشین این هواپیمای بویینگ مسافربری در سقوط جان خود را از دست داده‌اند.

ماهیگیران فعال در مجمع‌الجزایر شمال سواحل جاکارتا حوالی ساعت ۲:۳۰ ظهر شنبه به وقت محلی از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در آن حوالی خبر داده بودند. این هواپیما حدود چهار دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه پایتخت اندونزی در کمتر از ۶۰ ثانیه حدود ۱۰ هزار پا ارتفاع کم کرده و از رادارها ناپدید شده بود.

پرواز شماره ۱۸۲ پس از حدود یک ساعت تاخیر در ۲:۳۶ دقیقه ظهر از روی باند بلند شد و خلبان در آخرین تماس خود با برج کنترل برای بالا رفتن تا ارتفاع ۲۹ هزار پایی (بیش از ۸۸۰۰ متر) اجازه خواسته بود اما لحظاتی بعد هواپیما از صفحه رادار محو شد و خلبانان هم به تماس‌ها پاسخ ندادند.

۶۲ نفر در این پرواز حضور داشتند که هفت نفر آنها کودک و سه نفر نوزاد بودند. فاجعه سقوط هواپیما و مرگ تمام سرنشینان آن در شبکه‌های اجتماعی اندونزی هم بازتاب گسترده داشته و تصاویر آخرین حضور مسافران پیش از سوار شدن به پرواز مرگ میان کاربران دست به دست می‌شود.

اندونزی با داشتن بیش از ۲۶۰ میلیون جمعیت پیشینه‌ای فاجعه‌بار در انواع حوادث انسانی دارد. در اکتبر ۲۰۱۸، یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مکس در دریای جاوا سقوط کرد و همه ۱۸۹ سرنشین آن کشته شدند.

کد خبر 578433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha