مجموع نظرات: ۴
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

روغن آرگان از طریق پرس سر مغز میوه درخت آرگان که بومی منطقه‌ای در جنوب مراکش است به دست می‌آید. فرایند استخراج روغن آرگان شامل کندن پوست ضخیم و گوشت داخل میوه آرگان، شکستن هسته و خارج کردن مغز سرشار از روغن داخل است. بعد از این مرحله، مغزها آسیاب و پرس می‌شوند تا روغن خالص فیلترنشده به دست آید. سپس روغن را فیلتر می‌کنند تا روغن خالص‌تری به دست آید.

روغن آرگان

محصول نهایی روغنی بی نهایت مغزی است که به راحتی به داخل پوست نفوذ می کند تا رطوبت را در پوست افزایش دهد و تولید لیپیدها (لایه محافظ پوست) را در پوست افزایش می دهد.

از آنجاییکه روغن آرگان تقریبا سبک است می تواند برای انواع پوست و انواع مو استفاده شود.

روغن آرگان مراکش

همان طور که پیشتر اشاره شد درخت آرگان تنها در منطقه ای در جنوب مراکش رشد می کند و روغن آرگان اصل مراکشی تنها در کشور مراکش تولید و سپس صادر می شود. بعد از تلاش های شکست آمیز بسیار برای پرورش درخت آرگان خارج از مراکش مشخص شد که درخت آرگان تنها در خاک خشک جنوب مراکش قابلیت رشد دارد و به همین روغن آرگان اصل تنها در مراکش تولید می شود. البته شرکت ها تولید کننده و پخش کننده روغن معتبر همواره سعی دارند از منابعی در مراکش روغن آرگان را تامین کنند که در فرایند تولید آن دستمز کارگران مناسب و عادلانه بوده و هم چنین به طبیعت آسیبی وارد نشود.

بهترین مارک روغن آرگان برای مو

اگر دنبال بهترین مارک روغن آرگان برای مو هستید و سوال روغن آرگان چه مارکی خوبه؟ ذهنتان را مشغول کرده است. باید بگوییم بهترین مارک ها روغن آرگان برای مو برندهایی هستند که دارای تاییدیه های جهانی باشند و کارخانه تولید کننده آن ها کارخانه هایی معتبر باشند. در ایران تعداد محدودی از برندها از روغن آرگان هستند که کارخانه تولید کننده آن ها از کارخانه های معتبر جهانی و شناخته شده باشد. یکی از این برندها برند موکشا است. روغن آرگان موکشا جزو تنها برند معتبر داخل ایران است که روغن آرگان را از کشور مراکش تهیه و توزیع می کند. کارخانه موکشا لایف استایل تولید کننده روغن آرگان موکشا زیر شاخه یک کارخانه اتریشی و یکی از بزرگترین کارخانه های تولید و توزیع روغن در هند می باشد. روغن آرگان موکشا دارای گواهینامه ارگانیک هند، گواهینامه ارگانیک امریکا، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و برگه اصالت و امنیت آزمایشگاهی می باشد. نارین گل نماینده رسمی شرکت موکشا لایف استایل در ایران این روغن گرانبها را از طریق سایت خود به فروش می رساند و شما می توانید این روغن را از طریق سایت نارین گل تهیه نمایید. علاوه بر گواهینامه های یاد شده، تجربه مثبت خرید هزاران مشتری در ایران گواه دیگری بر کیفیت بی نظیر روغن آرگان موکشا می باشد.

تشخیص روغن آرگان اصل

بهتر هست به جای اینکه به دنبال تشخیص روغن آرگان اصل از روی رنگ و بوی روغن آرگان باشیم این محصول را از تولیدکننده های معتبر تهیه نماییم که محصولشان دارای تاییدیه های جهانی همچون تاییدیه سازمان بهداشت جهانی، گواهینامه ارگانیک امریکا، برگه اصالت آزمایشگاهی و برگه امنیت آزمایشگاهی باشد.

روغن آرگان

خواص روغن آرگان

روغن آرگان خواص بیشماری دارد اما خواص آن برای پوست و مو دلیل اصلی شهرت روغن آرگان در جهان است. در سال های اخیر روغن آرگان به حدی در میان محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست و مو شهرت یافته است که دولت مراکش برنامه ای جهت افزایش پرورش درخت آرگان ترتیب داده است. روغن آرگان حتی در بعضی موارد به عنوان " طلای مایع" نیز خوانده می شود.

خواص روغن آرگان برای پوست صورت

طرفداران روغن آرگان بر این باورند که روغن آرگان می تواند طیفی از مشکلات پوستی از جمله جوش، اگزما، پسوریازیس، سوختگی و عفونت پوستی را درمان کند. مقادیر بالای آنتی اکسیدان های داخل روغن آرگان از جمله اسید اولئیک و اسید لینولئیک باعث می شود این روغن بتواند با خنثی کردن اثرات رادیکال های آزاد که به سلول های پوستی آسیب می زنند فرایند پیری پوست را به تاخیر بیاندازند.

علاوه بر استفاده از این روغن در کرم ها، لوسیون ها، سرم ها و ماسک های صورتی روغن آرگان اغلب داخل شامپوها و نرم کننده های مو و هم چنین برای ماساژ سر استفاده می شود.

بر اساس یک تحقیق در سال ۲۰۱۵ در کلینیک تداخل با پیری، استفاده از روغن آرگان برای پوست توسط خانم های یائسه می تواند نقش بسازایی در افزایش خاصیت ارتجاع پذیری پوست بعد از سن ۶۰ سالگی بگذارد.

در یک تحقیق در سال ۲۰۱۶ نشان داده شده که استفاده از روغن آرگان بر محل سوختگی های سطحی می تواند به کاهش اثرات سوختگی کمک کند.

راه‌های استفاده از روغن آرگان برای پوست:

۱. آبرسانی پوست

روغن آرگان به دلیل داشتن مقادیر زیاد ویتامین ای می تواند پوست را آبرسانی کند. علاوه بر این ویتامین ای به مقاوم سازی لایه محافظ پوست و در نتیجه حفظ رطوبت پوست کمک می کند. برای کمک به قفل کردن رطوبت در پوست هر روز چند قطره روغن آرگان را به آبرسان یا مرطوب کننده اضافه کنید.

۲. کاهش چروک ها

از آنجاییکه روغن آرگان بسیار مغذی است می تواند کمک کند پوستتان جوان تر به نظر برسد. وقتی راجع به نازک شدن پوست صحبت می کنیم منظور این است که با بالا رفتن سن هم کلاژن ( ساختار تشکیل دهنده پوست) هم خاصیت ارتجاع پذیری ( توانایی پوست در بازگشتن بعد از کشیده شدن) کاهش پیدا می کند که باعث می شود چروک های کاغذ مانندی در بافت پوست ایجاد شود. روغن آرگان طبق تحقیقات می تواند خاصیت ارتجاع پذیری پوست را افزایش دهد و اگر هر شب چند قطره از آن را در آخرین مرحله روتین بر پوست ماساژ دهید کمک بزرگی به پیشگیری از چروک ها و بهبود چروک های فعلی می کند.

۳. روشن کننده صورت و کاهش لک ها

اگر صورتتان به دلایل هورمونی، بالا رفتن سن، نور خورشید و جوش ها لک های قهوه ای و قرمز دارد روغن آرگان می تواند به روشن شدن پوست و لک های شما کمک کند. روغن آرگان دارای توکوفرول است که می تواند تولید بیش از حد ملانین در لک های ملاسما و یا اسکارها را کاهش دهد. این روغن حتی می تواند به روند محو شدن جای سوختگی نیز کمک بکند.

۴. پاکسازی پوست

اگر پوستتان چرب و مستعد آکنه است شاید استفاده از روغن برای پوستتان خیلی منطقی به نظر نرسد. اما روغن آرگان بیش از آنچه فکر می کنید به کاهش جوش ها کمک می کند. طبق یک تحقیق کوچک روزی دو بار استفاده از روغن آرگان برای چهار هفته به کاهش سیبوم (چربی پوست) کمک می کند و با عث می شود جوش های صورتتان کم تر شده و پوستتان کم تر برق بزند و منافذ بسته پوستتان نیز پاکسازی شود. کافی است روزی دو بار مقداری روغن آرگان را روی پنبه بریزید و صورتتان را کاملا پاک کنید و سپس با یک شوینده ملایم صورت خود را شست و شو دهید.

روغن آرگان

فواید روغن آرگان برای مو

روغن آرگان می تواند کیفیت موها را از طریق نفوذ به کوتیکل خارجی ساقه مو بهبود ببخشد و از ملانین و پیگمنت های طبیعی مو که رنگ مو را بوجود می آورند محافظت کند.

بر اساس یک تحقیق در سال ۲۰۱۳ در برزیل، روغن آرگان می تواند کیفیت موها را افزایش دهد و رنگ موی موهای رنگ شده را حفظ کند. رنگ کردن موها یکی از آسیب رساننده ترین فرایندهایی هست که می توان مو تحت آن قرار بگیرد و روغن آرگان خاصیت محافظت کنندگی بیشتری نسبت به نرم کننده های مو معمولی دارد.

طرز استفاده از روغن آرگان برای مو

۱. نرم کننده مغذی مو

روغن آرگان سرشار از مواد مغذی و ویتامین هایی نظیر ویتامین آ، ویتامین ث و ویتامین ای، آنتی اکسیدان ها، لینولئیک اسید و اسیدهای چرب امگا ۶ است. به همین دلیل این روغن یک نرم کننده مو فوق العاده است. ترکیب همه این مواد فوق مغذی ساقه های مو را نرم تر، درخشان تر، قابل کنترل تر و بدون وز می کند.

۲. اسپری محافظ مو

روغن آرگان به دلیل خواص آبرسانی خود می تواند یک لایه محافظ رطوبتی روی موها ایجاد کند و اسپری کردن آن روی موها قبل از سشوار کردن، اتو مو یا حالت دادن موها می تواند به خوبی از موهای شما محافظت نماید. کافی است داخل یک ظرف اسپری را با سه قاشق غذاخوری گلاب، یک قاشق غذاخوری روغن آرگان و ده قطره روغن یلنگ یلنگ پر کنید و قبل از سشوار یا اتو کشیدن موها روی موها اسپری کنید.

۳. ماسک موی آبرسان

اگر موهای آسیب دیده دارید ماسک موی حاوی روغن آرگان می تواند برای موهایتان فوق العاده باشد. ویتامین ای داخل روغن آرگان به نرم کردن ساقه های مو و کاهش موخوره کمک می کند و اسید های چرب داخل این روغن نیز به استحکام موها کمک می کند. بگذارید روغن آرگان برای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند تا از خواص فوق العاده آن بهره مند شوید.

۴. روغن موی درخشان کننده

اگر موهیتان به شدت خشک و آسیب دیده است و درخشش خود را از دست داده است کافی است بعد از هر بار حمام وقتی موهیتان نیمه خیس است چند قطره روغن آرگان را به ساقه موها بزنید. روغن آرگان با نفوذ به داخل ساقه مو (برخلاف سرم های مو) و هم چنین ایجاد لایه محافظ رطوبتی روی موها می تواند درخشش را به موهای شما بازگرداند.

۵. درمان کننده مشکلات کف سر

روغن آرگان به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان ها برای درمان مشکلات کف سر فوق العاده است. این روغن می تواند التهاب کف سر را که منجر به شوره سر، خارش سر و دیگر مشکلات کف سر می شود را کاهش دهد. البته اگر کف سرتان دارای التهاب و مشکل است نباید روغن ها را برای مدت زمان طولانی روی کف سر باقی بگذارید. کافی است هفته ای دو تا سه بار مقداری از ترکیب سه قاشق غذاخوری روغن آرگان و ده قطره روغن مریم گلی را بر کف سر ماساژ دهید و اجازه دهید روغن ها برای بیست دقیقه تا نیم ساعت کف سرتان بماند سپس سر خود را شست وشو دهید.

۶. تحریک رشد موها

روغن آرگان به دلیل داشتن فنول که ماده ای فوق العاده برای تحریک رشد فولیکول های مو است، می تواند به رشد موها کمک کند. برای بهره بردن از خواص ضد ریزش مو و کمک کننده به رشد مو روغن آرگان کافی است هفته ای دو تا سه بار مقداری از ترکیب روغن آرگان و روغن رزماری را بر کف سر ماساژ دهید و بگذارید روغن ها برای چند ساعت کف سرتان بماند سپس با یک شامپوی ملایم سر خود را شست و شو دهید.

قیمت روغن آرگان

روغن آرگان قیمت ثابت و مشخصی ندارد و قیمت این روغن بسته به نحوه تامین این روغن متغیر است. اما قیمت روغن آرگان اصل با دلار ۲۵۰۰۰ هزار تومان در تاریخ ۱۶ دی ۹۹ در فروشگاه اینترنتی نارین گل ۳۹۵ هزار تومان می باشد و البته با توجه به نوسانات شدید ارز در ایران این قیمت ثابت نبوده و با توجه به وارداتی بودن این محصول با بالا رفتن قیمت دلار قیمت این محصول نیز افزایش خواهد داشت. روغن های آرگان ارزان قیمتی که در عطاری ها و فروشگاه ها به فروش می رسد به طور قطع نمی تواند روغن آرگان اصل مراکش باشد.

روغن آرگان تقلبی

متاسفانه تقلب در روغن آرگان در دنیا و ایران بسیار زیاد است. به خصوص در ایران با توجه به عدم دسترسی آزاد به بازارهای جهانی و هم چنین عدم شناخت مردم از روغن ها بسیاری افراد سودجو روغن هایی که هیچ ربطی به روغن آرگان ندارند را با نام روغن آرگان به فروش می رسانند در حالیکه روغن آرگان ارائه شده در این مراکز تقلبی است. همان طور که پیشتر اشاره کردیم روغن آرگان اصل باید دارای برگه اصالت آزمایشگاهی و تاییدیه های جهانی و هم چنین تولید یک کارخانه معتبر باشد چنانچه فروشنده این روغن از ارائه هر یک از موارد بالا در مورد روغن آرگان خود امتناع نمود می توانید مطمئن باشید که روغن آرگان ارائه شده تقلبی می باشد.

خرید روغن آرگان

پیدا کردن و خرید روغن آرگان اصل در ایران با توجه با تقلب زیاد کار بسیار سختی است اما خوشبختانه نارین گل روغن آرگان مراکشی اصل را از یکی از معتبرترین تولید کننده های روغن در هند وارد ایران نموده است و امکان خرید اینترنتی این روغن را برای شما فراهم آورده است. برای خرید روغن آرگان اصل مراکشی نارین گل می توانید به وب سایت نارین گل مراجعه نمایید.

روغن آرگان داروخانه

در حال حاضر روغن های آرگان مختلفی در ایران ارائه می شود و روغن آرگان مراکشی نارین گل یکی از این روغن ها می باشد. اما نارین گل جهت دسترسی سریع تر هموطنان عزیزمان به روغن آرگان اصل تنها امکان خرید این روغن را از طریق سایت نارین گل فراهم آورده است و امکان خرید آن از داروخانه ها وجود ندارد.

کد خبر 578329

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha