مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان ‌شرقی از پایان یافتن عملیات ساختمانی ۳۷۲۹ واحد مسکونی و دامی در مناطق زلزله‌زده میانه و سراب پایان خبر داد.

نوسازی مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حافظ باباپور با بیان اینکه در زلزله سال گذشته شهرستان‌های میانه و سراب ۶۵۵۲ واحد خسارت دیده بود افزود: عملیات احداث و بازسازی واحدهای خسارت‌دیده بلافاصله از سال گذشته در این شهرستان‌ها آغاز شد و پس از احداث ۳ هزار واحد مسکونی برای آسیب‌دیدگان این حادثه، بازسازی ۳۵۵۲ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت‌دیده نیز از سوی این بنیاد انجام شد.   

وی با اشاره به اینکه در زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری شهرستان‌های میانه و سراب ۱۷۹۷ واحد شهری و ۴۷۵۵ واحد روستایی آسیب‌ دیده بود اظهار کرد: در جریان احداث و بازسازی واحدهای خسارت‌دیده مناطق زلزله‌زده، ۳۸۷۱ واحد مسکونی و دامی آواربرداری شد.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان‌ شرقی پی‌کنی ۴۷۸۶ واحد مسکونی و دامی، اجرای فنداسیون ۴۶۶۵ واحد مسکونی و دامی، اجرای اسکلت ۴۵۲۸ واحد مسکونی و دامی و اجرای سقف ۴۴۱۳ واحد مسکونی و دامی را از دیگر اقدامات این بنیاد در این مناطق اعلام کرد.

باباپور با اشاره به ادامه عملیات تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی و دامی آسیب‌دیده از زلزله در شهرستان‌های میانه و سراب ادامه داد: تاکنون ۱۱ هزار و ۵۸۴ واحد برای دریافت تسهیلات احداث واحدهای دامی و معیشتی به بانک‌های عامل معرفی شده است. در این مدت ۱۱ هزار و ۴۰ قرارداد اعطای تسهیلات احداث واحدهای دامی، معیشتی و تعمیری نیز از سوی بانک‌های عامل منعقد شده است.  

زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به بیش از ۶ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان‌های سراب و میانه شد.

کد خبر 578285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha