مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با بیان اینکه تزریق واکسن کرونای ایرانی روی گروه دوم هم انجام شد، گفت: تزریق این واکسن در گروه سوم، از شنبه آینده انجام می‌شود.

واکسن کرونای ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دکتر حامد حسینی مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان امام و مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: تزریق واکسن کرونا در پروژه کارآزمایی بالینی به عنوان تست انسانی بر ۴ داوطلب که در گروه دوم بودند، انجام گرفت.

وی افزود: همچنین آزمایش خون ۳ نفر داوطلب گروه اول نیز انجام شد و این افراد محل اقامت (هتل) را ترک کردند و تا یک هفته در منزل خواهند ماند.

حسینی با بیان اینکه این واکسن در دو دوز و روز صفر و روز ۱۴ تزریق می‌شود، گفت: ۳ داوطلب گروه اول بعد از یک هفته به محل هتل می‌آیند که دوز دوم را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر داوطلب در دوره ۲۸ روزه مورد مطالعه قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: ۴ نفری که متعلق به گروه دوم بودند و تزریق آنها به تازگی انجام شده، تا یک هفته در هتل اقامت دارند.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تا روز شنبه ۲۰ دی که گروه سوم برای تزریق اول وارد هتل می‌شوند، داده‌های گروه دوم مورد مطالعه و پایش قرار می‌گیرد.

وی افزود: گروه سوم ۷ نفر هستند.

اولین تست واکسن کرونای ایرانیِ ساخت ستاد اجرایی فرمان امام روز ۹ دی به ۳ نفر تزریق شد. نخستین داوطلب که تزریق این واکسن روی او انجام شد، طیبه مخبر دختر محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام بود.

کد خبر 577861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha