شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بانک ایندی‌مک که یکی از بزرگترین ارائه دهنده وام مسکن در آمریکاست، ورشکست شد.

ایسنا گزارش داد: با ورشکستگی بانک ایندی‌مک نگرانی از شدت گرفتن بیشتر بحران مالی در آمریکا افزایش یافت. نگرانی از اینکه ایندی‌مک نتواند تقاضای صاحبان حساب در این بانک برای پس گرفتن سپرده‌هایشان را برآورده کند، باعث شد منابع این بانک از سوی نهادهای فدرال آمریکا مسدود شود.

نهادهای تنظیم کننده امور مالی در آمریکا می‌گویند که در تاریخ آمریکا ایندی‌مک دومین موسسه مالی بزرگی است که ورشکست می‌شود.

این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که سهام فردی‌مک و فنی می ـ دو موسسه عظیم ارائه وام مسکن در آمریکا ـ که منابع مالی خرید نیمی از خانه‌های آمریکا را فراهم کرده‌اند، به شدت سقوط کردند و بیش از 50 درصد کاهش یافتند.

دفتر نظارت بر نحوه اداره بانک‌ها (OTS) اعلام کرد که صاحبان حساب در این بانک در 11 روز گذشته مبلغ 1.3 میلیارد دلار را از حساب‌های خود خارج کرده‌اند.

جان ریش ـ مدیر دفتر نظارت بر نحوه اداره بانک‌ها ـ گفت: این موسسه به دلیل بحران نقدینگی دچار ورشکستگی شد.

مسئولان دفتر نظارت بر نحوه اداره بانک‌ها معتقدند ایندی‌مک قادر به برآورده کردن تقاضای مشتریان خود نبود و کلیه عملیات خود را به سازمان فدرال بیمه سپرده (FDIC) منتقل کرد که این سازمان هم در تلاش است خریداری برای این بانک پیدا کند.

ایندی‌مک پنجمین سازمان مالی آمریکایی  است که در میانه بحران مالی، سقوط قیمت مسکن و افزایش روند بازپس گیری خانه‌های زیر قرض وام، در سال جاری، دچار ورشکستگی می‌شود.

کد خبر 57742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز