شهردار سنندج از آغاز طرح ساماندهی دستفروشان پیاده‌راه فردوسی از امروز ۱۴ دی خبر داد و گفت: دستفروشان اجازه پهن کردن بساط در این مسیر را ندارند.

دستفروش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حشمت‌اله صیدی افزود: از امروز یکشنبه دستفروشان این پیاده‌راه غیر از ساعت‌های اعلام شده اجازه پهن کردن بساط در این مسیر را ندارند و فقط به‌صورت شب بازار می‌توانند فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام اجرای طرح پیاده‌راه فردوسی یکی از برنامه‌های مدیریت شهری و مطالبه بحق شهروندان از مجموعه مدیریت شهری، ساماندهی دستفروشان سطح شهر این مسیر بود، اظهارکرد: جلسه‌های مختلفی با حضور نمایندگان دستفروشان، کسبه خیابان فردوسی و جمعی از کارشناسان حوزه مدیریت شهری به منظور ساماندهی دستفروشان پیاده راه فردوسی برگزار شده است.

شهردار سنندج افزود: بر اساس آیین‌نامه وزارت کشور مبنی بر مشارکت تمامی دستگاه‌ها در طرح ساماندهی دستفروشان، جلسه‌های مختلفی با این دستگاه‌ها در استانداری برگزار و پس از برنامه‌ریزی لازم و تصویب نهایی در استانداری مقرر شد دستفروشان فقط به‌صورت شب‌بازار در پیاده‌راه فردوسی فعالیت کنند و در طول روز اجازه فعالیت در این پیاده‌راه را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: از امروز پیمانکار مجری طرح برگزاری شب بازار؛ میزهایی را در محل‌های اعلام شده تعبیه خواهد کرد و دستفروشان فقط از ساعت ۱۸:۳۰ غروب اجازه استفاده از میزها را خواهند داشت. علاوه بر شب بازار هفت نقطه دیگر در سطح شهر برای برپایی روز بازار تعیین شده و عملیات آماده‌سازی و تسطیح این نقاط انجام شده است.

صیدی اظهار کرد: جنب پل بهاران، پارک معلم، شهرک مولوی، بلوار نظام مهندسی، بلوار حمدی، پارک کودک و پیاده راه فردوسی مکان‌هایی است که برای برپایی روزبازار تعیین شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه دستفروشان می‌توانند در روز بازارها از ساعت ۹ صبح تا ۱۷عصر فعالیت داشته باشند، گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها و دستفروشان بتوانیم گام مهمی در برای برقراری نظم و انضباط و اجرای بهتر طرح ساماندهی دستفروشان برداریم.

کد خبر 577392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha