مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام گفت: ۱۰۵ کیلومتر بزرگراه در نقاط مختلف استان در دست اجراست که در صورت تامین اعتبار ۵۰ کیلومتر از این میزان نیمه اول سال آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

بزرگراه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اصغر کاظمی با اشاره به اقدام‌های دولت در حوزه راه‌های این استان اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۱۲۵ کیلومتر به طول بزرگراه‌های استان اضافه شده است.

وی افزود: تا پیش از دولت یازدهم، تنها ۲۰ کیلومتر از راه‌های استان بزرگراه بود که این میزان هم‌اکنون به ۱۴۵ کیلومتر افزایش یافته است و نشان از توجه دولت به زیرساخت‌های ارتباطی ایلام دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: تنها در سال گذشته ۵۳ کیلومتر از راه‌های این استان با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

کاظمی تاکید کرد: هم‌اکنون احداث ۱۰۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی در دست اقدام است که با توجه به میزان اعتبارات، اولویت‌بندی پروژه‌ها به نسبت میزان تردد کالا و مسافر، میزان تاثیر در شبکه ترافیکی کشوری، رفع نقاط پرحادثه، حمل و نقل کالا و مسافر و به‌خصوص ترافیک ویژه ایام ماه‌های محرم و صفر صورت گرفته است.

وی گفت: طبق اولویت‌بندی صورت‌گرفته، برنامه توسعه راه‌های استان به بزرگراه در محورهای ایلام- مهران ، حمیل- ایلام، اندیمشک- دهلران- مهران، ایلام- ایوان و ایلام- دره‌شهر- پلدختر در حال اجراست.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به چهارخطه کردن محور ایلام- مهران گفت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام- مهران (از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون ۹۰ کیلومتر از این محور تکمیل شده و زیر بار ترافیک رفته است.

کاظمی مدت زمان اجرای چهارخطه کردن جاده ایلام- مهران را ۴ سال اعلام کرد و یادآور شد: با احداث ۲ تونل در محدوده تونل کربلا، گره‌های ترافیکی این نقطه برطرف خواهد شد و تنها در محدوده پل کنجان‌چم بخشی از پروژه به دلیل کوهستانی بودن باقی می‌ماند که تکمیل آن نیز در دستور کار است.

وی در خصوص حفاری تونل کبیرکوه نیز گفت: طول این تونل اصلی بین شهرستان‌های دره‌شهر و آبدانان در استان ایلام ۴۷۵۰ متر است که عملیات حفاری آن به طور کامل انجام شده و تنها عملیات کف‌برداری، روشنایی و سامانه تهویه آن مانده است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق، ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۱۶۴۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

کد خبر 577383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha