به مناسبت چهل و هفتمین سالگرد تأسیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، شب ۵۹۵ از شب‌های بخارا ۱۴ دی با همکاری مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

شب چهل و هفتمین سالگرد انجمت حکمت

به گزارش همشهری آنلاین، به مناسبت چهل و هفتمین سالگرد تأسیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، پانصد و نود و پنجمین شب از شب‌های بخارا به میمنت این سالگرد در ساعت پنج بعد از ظهر یکشنبه چهاردهم دی با همکاری مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران مؤسسه‌ای پژوهشی و دولتی در تهران است که سال ۱۳۵۳ تأسیس شد. این مؤسسه در راستای تأمین نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی کشور ایران در زمینه فلسفه، حکمت و دانش‌های وابسته به آن‌ها تشکیل شده‌است.‌ در طول سال‌ها، این مؤسسه میزبان مهم‌ترین اساتید فلسفه در ایران بوده و آثار پژوهشی بسیاری را منتشر کرده است.

اساتید بنامی چون سیدجلال‌الدین آشتیانی، عباس زریاب خویی، جواد مصلح، هانری کربن، توشیهیکو ایزوتسو، ویلیام چیتیک، جیمز موریس، نصرالله پورجوادی، غلامرضا اعوانی جلال‌الدین همایی، محمود شهابی، یحیی مهدوی، غلامحسین ابراهیمی دینانی و سیدمصطفی محقق داماد در این مؤسسه به فعالیت اشتغال داشته‌اند.

در این مراسم سید حسین نصر، غلامرضا زکیانی، غلامرضا اعوانی و شهرام پازوکی سخنرانی خواهند کرد.

کد خبر 577294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha