شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

پذیرش گردشگر در خطه کویری خور و بیابانک استان اصفهان با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت موارد بهداشتی از مبدا تا مقصد و مدت اقامت انجام می‌شود.

خور و بیابانک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس ایرجی، سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان خور و بیابانک گفت: خوروبیابانک قطب اقامتگاه‌های بومگردی ایران و اصفهان است که با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز استان قرار دارد. روستاهای مصر، گرمه، آبگرم، جندق، مهرجان، اردیب، ایراج و بیاضه و دریاچه نمک و بنای امامزاده سیدداوود شهر خور از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهرستان است.

وی افزود: خور و بیابانک ۶۸ واحد گردشگری با ظرفیت پذیرش اقامت بیش از ۳۶۰۰ نفر دارد که شامل ۶۴ واحد اقامتگاه بومگردی، یک سفره‌خانه سنتی، ۲ هتل، اقامتگاه سنتی و مهمانپذیر است. در برنامه ششم توسعه تعداد واحدهای بومگردی خور و بیابانک به ۸۰ می‌رسد و قرار است ۱۵ واحد گردشگری در یک سال آینده به آنها اضافه شود. با راه‌اندازی ۳۲ واحد اقامتگاه و مجتمع دیگر مجموع واحدهای گردشگری خور و بیابانک به ۱۰۰ افزایش می‌یابد و برای حدود ۴۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود. 

حجت‌الاسلام سعید جاویدی، امام‌جمعه خور و بیابانک نیز گفت: به منظور حرمت عزاداری در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پذیرش یا حضور گردشگر در قالب تور با اتوبوس یا سواری در این شهرستان ممنوع است. به میراث فرهنگی شهرستان خور و بیابانک ابلاغ شد روزهای ۲۷ و ۲۸ دی در تمامی تاسیسات گردشگری و بومگردی‌ شهرستان گردشگر پذیرش نشود. 

وی افزود: همچنین قرار شد با هماهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تمامی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و تمامی تاسیسات گردشگری نسبت به لغو تورهای خود در دو روز پایانی ایام فاطمیه اقدام کنند. در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود. 

کد خبر 577250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha