رمز دیجیتالی بیت‌کوین به صعود پایان سالش ادامه داد و قیمت آن به برای نخستین بار به بالای ۲۸۰۰۰ دلار رسید.

Bitcoin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین قیمت این رمزارز روز چهارشنبه با افزایش ۵ درصدی به مرز ۲۸۵۷۲ دلار رسید. این میزان ۴۷ درصد افزایش نسبت به آغاز ماه دسامبر است و بیت‌کوین در مسیر بزرگترین افزایش قیمت ماهیانه از ماه مه ۲۰۱۹ است.

قیمت بیت‌کوین در طول سال میلادی جاری با افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی تقریبا ۴ برابر شده است.

در حالیکه قیمت دلار در حال کاهش بوده است، بیت‌کوین با توجه  نگرانی‌ها درباره تشدید تورم ناشی از بسته‌های اقتصادی تحریکی دولت آمریکا برای بحران کرونا به سرمایه‌گذاری جذاب‌تری بدل شده است.

دلار آمریکا روز چهارشنبه در برابر سبدی از ارزها به کمترین قیمتش از آوریل ۲۰۱۸ رسید. ارز آمریکا در حالیکه سرمایه‌گذاران روی بهبودی اقتصادی قوی در سال آینده با توزیع واکسن کرونا شرط می‌بندند، به سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌تر روی می‌آورند، زیر فشار قرار گرفته است. 

بیت‌کوین همچنین با انتظارات درباره تبدیل شدن آن به یک روش پرداخت معمول‌تر تقویت شده است. شرکت PayPal یک سرویس تبادل رمزارز در پلتفرمش ایجاد کرده و بر اساس گزارش‌ها حدود ۷۰ درصد همه بیت‌کوین‌های جدید در گردش را خریده است. شماری از مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامینی امسال اعلام کرده‌اند که در رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بیت‌کوین حتی به عنوان جایگزینی برای طلا مطرح شده است. خرید طلا که به طور سنتی سرمایه‌گذاری امنی شمرده می‌شده است، از هنگام رسیدن به اوج بی‌سابقه ۲۰۰۰ دلار برای هر اونس در ماه اوت (مرداد) در حال کاهش بوده است و اکنون در قیمت ۱۸۷۹ دلار به ازای هر اونس ثابت مانده است. برخی از تحلیلگران انتظار دارند که طلا و بیت‌کوین برای تسلط در سال آینده رقیب هم شوند.

کد خبر 576845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha