گروه ورزشی: مهم‌ترین رخداد سی‌و‌پنجمین مجمع عمومی کمیته‌ملی المپیک که‌ به‌‌ بررسی شرایط حضور کاروان ورزشی ایران اختصاص داشت، با حاشیه همراه بود؛

آنجایی که احمد دنیا‌مالی رئیس فدراسیون قایقرانی در اعتراض به دو‌شغله بودن علی کفاشیان تاکید کرد: «یکی از مهم‌ترین نکاتی که گریبانگیر کمیته ‌ملی المپیک است، این است که دبیرکل کمیته ملی المپیک در سالی که المپیک داریم، رئیس فدراسیون مهم فوتبال هم شد. اعضای مجمع باید در این مورد حرف می‌زدند.

واقعیت این است که نمی‌توانیم از کنار این مسئله به راحتی عبور کنیم، باید درباره این موضوع مهم، مجمع فوق‌العاده تشکیل دهیم و دوستان نظرات خود را ارائه دهند.»

این مسئله اما ریشه در انتخابات فدراسیون فوتبال دارد که علی کفاشیان به یک‌باره به ریاست فوتبال رسید.

رئیس فوتبال و دبیرکل کمیته المپیک در سالی که مهمترین رویداد جهان و ایران را پیش‌رو دارد، وقت خود را دو پاره کرده بود و ساعتی در فدراسیون فوتبال و ساعتی دیگر را در جلسات ستاد تدارکاتی کمیته ‌ملی المپیک سپری می‌کرد.

قراخانلو در پاسخ به انتقادات مطرح‌شده در مجمع عمومی کمیته ملی‌المپیک گفت: «طبق جلسه‌ای که هیات‌رئیسه برگزار کرد، تصمیم بر این شد که در این مقطع کوتاه و حساس تغییری صورت نگیرد و سهم بعضی از افراد بیشتر شود. ما با مسئله‌ای مواجه شده بودیم که به وجود آمده بود.»

به گزارش ایسنا، کفاشیان اما طبق عادت، دراین جلسه پاسخ اظهارات دنیامالی را نداد. او در حاشیه این مراسم در رابطه با دوشغله بودن خود به خبرنگاران گفت: «این مسئله در اکثر فدراسیون‌ها وجود دارد. دنیامالی هم بسیار پرکار است ولی به خوبی مدیریت می‌کند. خود من هم تمایل دارم یکی از این دو شغل را داشته باشم.»

در پایان مجمع مقرر شد، فدراسیون‌های تیروکمان و سه‌گانه که رشته‌های‌شان در لیست IOC است، به عضویت مجمع دربیایند و برای سایر فدراسیون‌ها با تغییر اساس‌نامه اقدام شود.

در ادامه این جلسه علی کفاشیان دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: «تاکنون 53 ورزشکار موفق به کسب سهمیه شده‌اند و جا دارد که به فدراسیون‌های تیروکمان، بدمینتون و قایقرانی که برای اولین بار سهمیه گرفته‌اند، تبریک بگویم.

این در نوع خود یک رکورد است. ما در اعزام ورزشکاران 50 درصد رشد داشته‌ایم و دوومیدانی برای اولین بار 5 سهمیه کسب کرده است.»

وی ادامه داد: «کار پکن تقریبا به پایان رسیده است و به زودی اعزام‌ها صورت می‌گیرد و برنامه ستاد برای گوانگجو آغاز شده؛ تفاهم‌نامه درباره حقوق ورزشکاران و اعزام‌های تدارکاتی و... نوشته شده است. در همه فدراسیون‌ها رابط داریم و بودجه کارهای فرهنگی را مشخص کردیم.»

وی بیان کرد: «کمیسیون مربیان بر تمام قراردادها نظارت دارد. این کمیسیون با ارائه 1200 گزارش نظارت مستمر داشته است. کمیته پزشکی با مسئولان فدراسیون دائما نشست برگزار می‌کند و در کمیته روانشناسی 7 مشاور مشخص و به فدراسیون‌ها فرستاده شد. همچنین درصدد تربیت مربیان روانشناس هستیم.»

وی در ارتباط با کمیته مربیان گفت: «56 مربی خارجی در 16 فدراسیون در سال‌های 86 و 87 قرارداد بستند و تمام این کارها زیر نظر کمیته مربیان انجام گرفته است. تهیه شناسنامه مربیان خارجی مهمترین اقدام این کمیته است.»

علیرضا حیدری نماینده ورزشکاران نیز در این نشست گفت: «در حال حاضر کمتر از قهرمانان برای استعدادیابی استفاده می‌شود.» هادی‌زاده، رئیس فدراسیون نابینایان نیز با ابراز نارضایتی از میزان توجه به تیم‌های پاراالمپیک گفت: «چرا نامی از این قهرمانان به میان نمی‌آید.»

وقتی پول نداریم

مجمع اما محلی برای اعتراض فدراسیون ها نسبت به پرداخت های مالی کمیته المپیک بود.

رئیس فدراسیون جودو  در این باره گفت: «قبل از اعزام به المپیک باید مسائل روحی و روانی فدراسیون‌ها حل و حقوق‌های معوقه پرداخت شود، چراکه رفع دغدغه فدراسیون‌ها قبل از اعزام به پکن ضروری است.»

قراخانلو هم در پاسخ تاکید کرد: «تاکنون 20 درصد از اعتبارات سال جاری را دریافت کرده و بلافاصله به فدراسیون‌ها منتقل کرده‌ایم، پولی نزد کمیته نمی‌ماند که شما تحت فشار باشید اما وقتی پول نداریم، چه کار کنیم.»

کد خبر 57662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز