معاون توسعه ‌و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به درخواست وزیر هیات‌های بلندپایه‌ای از این وزارتخانه و سازمان‌های آن برای ارزیابی مشکلات و توسعه اشتغال به ۷ استان محروم با نرخ بیکاری بالا سفر می‌کنند.

بيكاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلام رضاپناه در حاشیه آغاز فعالیت هیات اعزامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یاسوج اظهار کرد: این استان‌ها شامل کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه و لرستان هستند.

وی اظهارکرد: این هیات در اولین سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده و پس از آن به دیگر استان‌ها اعزام می‌شود و مشکلات بخش اشتغال آنها را بررسی می‌کنند. در این سفر پروژه‌ها و طرح‌های مختلف با ایجاد اشتغال مناسب در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بازدید قرار می‌گیرند.

معاون توسعه ‌و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین پیشنهادهایی که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورای اشتغال استان توسط استاندار و معاونان مطرح شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. پروژه‌های دارای مشکل در این سفر  بررسی و پس از بازدید حل مشکلات آن‌ها فراهم می‌شود.

پناه بیان کرد: بخشی از پروژه‌های بزرگ استانی که سالیان سال شروع شده و پایانی برای آن‌ها مشخص نشده نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا با حمایت بانک‌هایی که وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند،  از طریق ماده ۵۶ این طرح‌ها به ثمر بنشینند.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه اجرای سد تنگ سرخ که برای تامین آب اشامیدنی مردم این منطقه حیاتی است و همچنین جاده یاسوج به شیراز که از محورهای مواصلاتی بوده که ارتباط تنگاتنگی را با یکی از استان‌های بزرگ برقرار می‌کند، از طریق ماده ۵۶ پیگیری می‌شود.

کد خبر 576271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha