معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پیکر بی‌جان یک نفر از خدمه شناور خوارزم پیدا شد و تلاش برای یافتن دیگر مفقودین همچنان ادامه دارد.

کشتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل مکی‌زاده معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از همان لحظات آغازین پیدا شدن شناور واژگون شده خوارزم تلاش برای یافتن ۷ سرنشین مفقودشده این شناور آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد. 

وی افزود: چندین گروه جستجو و نجات دریایی متشکل از نیروهای دریایی و هوایی ندسا، نداجا، دریابانی، همیاران ناجی و اداره کل بنادر و دریانوردی در شرایط نامساعد جوی جهت یافت اثری از خدمه مفقود شده شناور در منطقه حضور دارند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: تقسیم‌بندی مناطقی که احتمال می‌رفت جریان آب افراد را به آن سمت سوق دهد سبب شد تا هرگروه مسئولیت پایش حوزه ی از پیش تعیین شده را با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی استان بر عهده گرفته که این امر ضمن جلوگیری از اتلاف وقت، دقت تیم‌های اعزامی را نسبت به حوزه تعیین شده خود بیشتر می‌کرد.

وی افزود: پس از تلاش ۷۲ ساعته جسد یک تن از خدمه شناور خوارزم پیدا شد و برای شناسایی تحویل دستگاه‌های ذی‌ربط شد.

مکی‌زاده با بیان اینکه تلاش برای یافتن دیگر خدمه مفقودشده این شناور ادامه دارد، گفت: تاکنون نقاطی که احتمال وجود مفقودین را داشتیم مورد جستجو قرار دادایم.

شناور خوارزم حامل ۱۵ عدد بیل مکانیکی روز جمعه ۵ دی ماه مقارن ساعت ۱۹ بندر شناص عمان را به مقصد بندرعباس ترک کرده که در میانه راه و در موقعیت ۱۵ مایلی جنوب شرق جزیره لارک به دلایلی که در حال بررسی است واژگون و ۷ نفر از خدمه این شناور با ملیت‌های ایرانی و یک نفر نیز تبعه کشور هندوستان همگی مفقود که تاکنون جسد یک نفر پیدا شده است.
 

کد خبر 576190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha