مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

خیلی از کسانی که جراحی بینی انجام می دهند فکر می کنند همه چیز تمام شده است ولی در واقع این گونه نیست. بلکه با انجام این عمل زیبایی تازه در اول راه قرار گرفتشه اند. از این رو ما در این مطلب خود تصمیم داریم صفر تا صد و همه آنچه که قرار است درباره جراحی زیبایی بینی بدانید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عمل جراحی بینی

بی شک صورت که همواره در معرض دید قرار دارد یکی از تأثیرگذارترین قسمت های بدن در زیبایی و جذابیت ما است و می توان گفت بینی که در مرکز صورت قرار گرفته است در کسب چنین موفقیتی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. از طرفی هم ،اشکالات ساختمان و ظاهری ایجاد شده در آن در همان برخورد اول به وضوح برای تمامی افراد قابل مشاهده است. به همین خاطر است که جراحی بینی یا همان رینوپلاستی یکی از رایج ترین و در عین حال کاربردی ترین روش های درمانی زیبایی برای تغییر شکل ظاهری بینی شناخته شده است. به واسطه این جراحی زیبایی می توان:

  • اندازه بینی خود را مطابق سلیقه خود تغییر و یا کاهش داد
  • زوایای مختلف بینی از جمله پل بینی و نوک بینی را تغییر داد
  • زوایای مابین دو لبه بینی را تغییر داد
  • و در نهایت ستونی را که باعث جدایی دو حفره بینی شده است را به اندازه دلخواه صاف کرد.

چرا عمل جراحی بینی؟

دلایل عمده بسیاری وجود دارند که خیلی ها را مشتاق به انجام عمل جراحی بینی می کند. بسیاری از افراد به خودی خود حساسیت بالایی نسبت به شکل ظاهری بینی خود دارند. اگرچه این حساسیت در میان خانم ها بیشتر به چشم می خورد. در این شرایط هدف اصلی از انجام عمل زیبایی بینی این بینی آن ها هرچه زیباتر و شکیل تر به نظر رسد. انتظاری که از این دسته افراد می شود این است که آن ها در همان وهله اول که دغدغه داشتن یک بینی زیبا را در ذهن می پرورانند با خود بیندیشند که کدام قسمت از شکل ظاهری بینی خود را دوست ندارند. سپس این موضوع را با بهترین جراح بینی و متخصص خود در میان بگذارند. پس از انجام اقدامات مربوطه جراح معالج بررسی های لازم را در خصوص انجام عمل زیبایی بینی فرد بیمار انجام داده و سرانجام به وی اطلاع می دهد که از منظر جراحی کدام قسمت قابل انجام بوده و چه قسمت هایی قابلیت انجام جراحی را نخواهند داشت.

افراد مناسب برای عمل زیبایی جراحی بینی

به طور کلی جراحی بینی یک نوع جراحی پلاستیک بر روی بینی است به واسطه آن فرم و ظاهر بینی تغییر پیدا کرده و عملکرد آن نیز بهبود می یابد. همان گونه که در مطالب فوق نیز به آن اشاره شد این امر علاوه بر فواید زیبایی می تواند بنا به دلایل مختلف پزشکی نیز انجام شود؛ که از جمله آن می توان به:

  • اصلاح مشکلات تنفسی مربوط به بینی که بر توانایی فرد تأثیر می گذارد
  • بهبود عملکرد بینی پس از یک بیماری آسیب زا از جمله تروما و... اشاره کرد.

بدون شک اکثریت کسانی که جراحی بینی را برای تغییر فرم ظاهری بینی خود انتخاب می کنند از وضعیت فعلی و ساختار ظاهری بینی خود ناراضی بوده و می خواهند به واسطه این عمل زیبایی میان این قسمت و سایر اجزای صورت خود تقارن و هماهنگی زیبایی ایجاد کنند. اگرچه در این میان درصد کمی از آن ها بیمارانی هستند که به خاطر یک سری از ناراحتی ها و مشکلات تنفسی ناشی از نقص ساختاری یا آسیب دیدگی نسبت به انجام جراحی بینی اقدام می کنند؛ بنابراین کاندیدای مناسب برای انجام آن پیش از هر چیزی می بایست از سلامت جسمانی کافی برخوردار باشند. به علاوه آنکه بتوانند درک بالایی از خطرات و عوارض ناشی از عمل زیبایی بینی داشته باشند.اگرچه تمامی عکس های مرتبط با این عمل زیبایی در اختیار فرد بیمار قرار داده می شود اما انتظار می رود که وی در رابطه با نتایج درمان پس از انجام جراحی اندکی واقع بینانه باشد.

جراحی بینی استخوانی یا گوشتی؟

توجه به ساختار و اندام ظاهری بینی هر کسی یکی از موارد حائز اهمیت در جراحی بینی است. به طور کلی ساختار بینی به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم می شود. جراحی بینی استخوانی که در ایران هم بسیار روتین شده است به مثابه سایر عمل های زیبایی با سه هدف کلی بهبود مشکلات تنفسی، تغییر شکل ظاهری بینی و یا هر دوی آن ها موجبات تغییر در وضیعت ظاهری بینی فرد بیمار را فراهم می آورد. یکی از مشخصه های اصلی بینی استخوانی که در اصطلاح بینی قوزدار یا عقابی گفته می شود غضروف های محکم و پوست نازک آن است و این ویژگی خود به ظرافت و حساسیت تراشیدن استخوان در حین جراحی بینی کمک بسیاری می کند. عوامل مختلف بسیاری نظیر وارد شدن ضربه به بینی، ژنتیک و... می توانند در تشکیل انحراف بینی، قول و در نهایت بینی استخوانی تأثیرگذار باشند که با انجام عمل زیبایی جراحی بینی استخوانی می توان این مشکلات و در نهایت کجی بینی را برطرف نمود.

یکی از روش های رایج انجام شده توسط متخصص جراح برای برطرف نمودن قوز روی بینی عمل جراحی بسته یا باز بر روی بینی بیمار است. به عقیده خیلی از افراد انجام این عمل در مقایسه با جراحی بینی گوشتی دارای بازدهی بهتری بوده و معمولاً داوطلبان این دسته از بینی ها از نتایج آن رضایت بیشتری دارند؛ زیرا انجام این نوع از عمل زیبایی حین از بین بردن قوز و برآمدگی بر روی بینی، با ایجاد تناسب بین سایر اعضای صورت موجبات بالا رفتن زیبایی و در نتیجه اعتماد به نفس فرد بیمار را فراهم می آورد. همچنین اینکه میزان ورم و کبودی ناشی از جراحی بینی استخوانی کمتر از بینی های گوشتی است.

همه چیز درباره جراحی بینی گوشتی

یکی سؤالات رایجی که داوطلبان جراحی بینی گوشتی از پزشک معالج دارند این است که آیا امکان دارد این نوع از بینی ها پس از عمل جراحی دوباره به حالت سابق بازگردند؟ به طور کلی بینی های گوشتی مشخصه هایی نظیر غضروف ضعیف و پوست ضخیمی هستند. معمولاً این نوع بینی ها از غدد چربی نسبتاً بالایی برخوردار هستند. معمولاً طی عمل زیبایی بینی به خاطر ضخیم بودن پوست آن نمی توان جنس و نوع بینی را تغییر داد و معمولاً این تغییرات در عمل جراحی محدود به قسمت های استخوانی و غضروفی بینی می شود؛ اما در کل آنچه که طی عمل جراحی به دست می آید یک فرایند زیبا و ماندگار است که با گذشت زمان هم به شکل سابق باز نمی گردد.

ویژگی های بارز بهترین جراح بینی

  • تخصص کافی در عمل زیبایی بینی
  • در کنار تخصص و تبحر از هنر بالایی در این نوع جراحی برخوردار باشد
  • داشتن سابقه بالا در جراحی انواع بینی های استخوانی و گوشتی
  • رضایتمندی کامل بیماران وی پس از عمل جراحی

کد خبر 576128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha