رئیس پلیس راهور پایتخت با توضیح درباره طرح «موتوریار» از تغییر مجازات موتورسیکلت‌سواران متخلف و توقیف نشدن موتورسیکلت‌های آنها خبر داد.

سردار حسین حمیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: ساماندهی موتورسیکلت‌سواران و برخورد بــا متخلفان تاریخچه‌ای دیرینه دارد و ماحصل برخوردها، کاهش حوادث و ارتقای انضباط را به همراه داشته اســـت.

وی گفت: البته این برخوردها تا حدودی کارایی لازم را نداشت و نارضایتی‌هایی را به دنبال خود آورد که معضل موتورسیکلت‌های رسوبی در سطح شهر تهران شاهد این مدعاست.

رئیس پلیس راهور پایتخت بیان کرد: طرح جدید موتوریار را بــا نگاه به مجازات جایگزین انجام دادیم، که اثرگذار باشد و هزینه جامعه را هم به حداقل برساند.

سردار حمیدی تصریح کرد: طی چندین جلسه بــا قوه قضاییه این طرح به صورت پایلوت در سطح شهر تهران اجرا شده و شیب ملایمی را طراحی کردیم.

وی یادآور شد: طرح موتور یاب باعث می‌شود که فرد هزینه‌ای را مرتکب نشود و اشتباه خود را تکرار نکند. اگر موتورسیکلت‌سواری، مرتکب تخلف شود، آن فرد کاور موتوریار به تن می‌کند و راکت ایست پلیس به دست می‌گیرد و در نقطه معلوم به انجام ماموریت می‌پردازد.

سردار حمیدی اضافه کرد: انجام ماموریت حداکثر ١٢ ساعت اســـت، اما تا به امروز بیشتر از ٢ ساعت طول نکشیده اســـت و مردم همکاری خوبی داشتند.

وی گفت: ما به دنبال افزایش هزینه مردم نیستیم و هدف ما اثرگذاری اســـت.

کد خبر 576106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha