کشور کانادا هرساله پذیرای دانشجویان خارجی بسیاری زیادی است که برای تحصیل در دانشگاه‌ به این کشور وارد می‌شوند. بدون شک تحصیل در دانشگاه‌های برتر کانادا فرصت بسیار مناسبی برای دانشجویان کل دنیا است. با تحصیل در دانشگاه‌های کانادایی از مزایای بسیار زیادی بهره‌مند می‌شوید که در آینده شما تاثیر بسزایی دارد.

کانادا

در این مطلب  قصد داریم که به بزرگترین مزیت تحصیل در کانادا بپردازیم. در ابتدا باید بگوییم که پس از تحصیل در دانشگاه‌های کانادایی می‌توانید مشغول به کار شوید که این مورد به تنهایی مزیت بسیار بزرگی به شمار می‌رود. از طرف دیگر امکان دریافت اقامت دائم پس از تحصیل وجود که یکی از آرزوهای مهاجران است. اگر می‌خواهید که با شرایط انجام این کار آشنا شوید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

یک زندگی ایده‌آل در کشور بی‌نظیر کانادا

زندگی در کانادا دقیقا همان چیزی است که هر کسی آرزو دارد. شرایط زندگی در کانادا در استانداردترین حالت ممکن است تا هر کسی بتواند از زندگی خود لذت ببرد. به همین دلیل است که کانادا به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. زندگی کردن در کانادا مزایای خاص خودش را دارد که به شرح زیر است:

  • سیستم آموزشی بسیار قدرتمند و فضای عالی برای رشد و تحصیل کودکان
  • امنیت اجتماعی بالا برای همه‌ی افراد جامعه و تمامی سنین
  • احترام مساوی به همه افراد با هر اعتقاد شخصی و مذهبی
  • رفاه اجتماعی و زندگی کاملا بدون دغدغه
  • محیط مناسب برای زندگی افراد در سنین میانسالی و سالمندی
  • سیستم درمانی به روز با پزشکان مجرب
  • اقتصاد قدرتمند و رو به رشد
  • امنیت شغلی برای افراد و کسب و کارها

تمام این ویژگی‌ها باعث شده که کانادا در دسته بهترین کشورهای دنیا قرار بگیرد و محیط مناسبی را برای زندگی افراد فراهم کند. همچنین دولت کانادا شرایط خاصی را قرار داده تا همه‌ی مردم دنیا با توجه به توانایی‌های خود به این کشور مهاجرت کنند. به همین دلیل هرکسی با اندکی تلاش می‌تواند از شرایط عالی کشور کانادا بهره‌مند شود.

یک فرصت طلایی پس از تحصیل در کانادا

هرکسی در دنیا علاقه دارد تا اقامت دائم کشور کانادا را در پاسپورت خود داشته باشد. با تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌توان با رعایت یک سری شرایط خاص اقامت دائم را دریافت کرد. به همین دلیل است که مهاجرت تحصیلی به یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی تبدیل شده است. برای اقامت پس از تحصیل در کانادا باید از روش‌های خاصی استفاده کنید که عبارتند از:

  • اقامت دائم با کار در کانادا
  • ازدواج با کسی که مقیم کشور کانادا است
  • اخذ اقامت دائم با سرمایه‌گذاری پس از تحصیل
  • اقامت با استفاده از پناهندگی
  • دریافت اقامت دائم با تولد فرزند

در بین تمامی این روش‌های اقامت دائم با کار بسیار محبوبیت دارد. به همین دلیل بیشتر افراد با هدف کار در کانادا نسبت به تحصیل در این کشور اقدام می‌کنند. امنیت شغلی بالا و بازار کار خوب دو عاملی هستند که به محبوبیت این روش کمک می‌کنند.

برای انجام این کار باید نسبت به دریافت ویزای کار پس از پایان تحصیل اقدام کنید. دریافت ویزای کار به یک سری شرایط خاص بستگی دارد. دولت کانادا نیز این شرایط را به نحوی قرار داده تا همه‌ی داشنجویان بتوانند پس از پایان تحصیل به شغل مورد علاقه خود مشغول شوند.

ورود به بازار کار پس از تحصیل، کاری سخت در ایران

بسیاری از دانشجویان ورود به بازار کار پس از تحصیل را در داخل ایران غیرممکن می‌دانند. حال فرض کنید قرار باشد چنین کاری را در کشور کانادا انجام دهید. لازم نیست نگران باشید؛ زیرا دولت کانادا بستر انجام این کار را برای دانشجویان فراهم کرده است.

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا یکی از تدابیر دولت کانادا است. این ویزا که به PGWP (Post Graduate Work Permit) مشهور است، کمک بزرگی برای دانشجویانی خواهد بود که قصد کسب اقامت دائم کشور کانادا را دارند. برای استفاده از این ویزا باید به انتخاب دانشگاه مورد نظر توجه داشته باشید؛ زیرا فقط فارغ التحصیلان برخی از مراکز آموزش عالی امکان استفاده از ویزای PGWP را دارند.

به طور کلی دانشگاه‌هایی که مدرک Degree (کاردانی، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) صادر می‌کنند مورد تایید هستند. برخی از دوره‌های کالج‌ها نیز مورد تایید بوده و می‌توان بعد از گذراندن آن‌ها برای دریافت ویزای PGWP اقدام کرد. کالج‌های دولتی بیشتر در این دسته قرار می‌گیرند و طول دوره تحصیلی دانشجو نیز در روند دریافت ویزای تاثیر می‌گذارد. برای اقامت کاری پس از تحصیل نباید طول دوره تحصیلی دانشجو کمتر از ۸ ماه باشد.

توجه داشته باشید که ویزای PGWP با توجه به مدت تحصیل دانشجو صادر می‌شود. اگر مدت تحصیل متقاضی ویزا بیشتر از ۲ سال باشد، امکان دریافت ویزا با اعتبار ۳ ساله وجود دارد. پس از اینکه تحصیلات شما به پایان رسید و مدرک تحصیلی را دریافت کردید، باید نسبت به دریافت ویزای کاری موقت اقدام کنید. به طور کلی ۶ ماه پس از اتمام تحصیلات فرصت دارید تا درخواست خود را ثبت کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود تا مراحل دریافت ویزای کاری بلافاصله بعد از اتمام دانشگاه آغاز شود.

برای دریافت ویزای PGWP به چه مدارکی نیاز است؟

برای ثبت درخواست ویزای کاری موقت پس از تحصیل باید مدارکی را حاضر کنید که به شرح زیر است:

  • مدرک تحصیلی از دانشگاه با تاییدیه رسمی
  • مجوز تحصیلی
  • پاسپورت و عکس پاسپورتی استاندارد
  • دیگر مدارک مهم مثل مدارک پزشکی و یا اسناد مالکیت

توجه داشته باشید که ویزای PGWP یک ویزای موقت است و باید برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا اقدام کنید. برای انجام این کار می‌توان از برنامه اکسپرس اینتری استفاده کرد. با تحصیل و کار در کانادا به امتیاز بالایی در برنامه اکسپرس اینتری دست پیدا می‌کنید که شانس شما را برای دریافت اقامت دائم افزایش می‌دهد. همچنین با دریافت پیشنهاد کار می‌توانید از برنامه‌های دیگری مثل Work Permits استفاده کنید.

یک محیط عالی برای صعود به موفقیت

تحصیل و کار در کانادا به شما فرصت این را می‌دهد تا برای بهبود زندگی خود تلاش کنید. شرایط زندگی مناسب در کشور کانادا محیط خوبی برای پیشرفت شما خواهد بود. به همین دلیل سعی کنید نهایت بهره را از فرصت پیش‌رو ببرید تا بتوانید به قله‌های موفقیت برسید.

کد خبر 575622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha