رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز از متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در محوطه‌های باستانی این شهرستان خبر داد و گفت: در این زمینه یک نفر دستگیر شد و چهار نفر دیگر شناسایی شدند.

حفاري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صلاح نصراللهی اظهار کرد: در عملیات نیروهای یگان حفاظ میراث فرهنگی، پایگاه پژوهشی زیویه و نیروی انتظامی با همکاری اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی سقز یک حفار غیرمجاز در حین حفاری محوطه باستانی دستگیر شد و چهار نفر دیگر شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه از اول سال تاکنون ۱۷ نفر سوداگر آثار باستانی در این شهرستان دستگیر شده‌اند، افزود: پرونده آنها در مرحله رسیدگی است که امیدواریم با مکاتباتی که با ریاست دادگستری و دادستان سقز داشته‌ایم با افراد دستگیر شده با اشد مجازات برخورد شود.

نصراللهی با اشاره به اینکه طبق قانون موجود حفاری غیر مجاز در محوطه‌های باستانی ۶ ماه تا سه سال حبس دارد، یادآور شد: هدف از انعکاس و بیان این آمار گوشزد کردن این موضوع و هشدار به حفاران غیرمجاز در مکان‌های باستانی است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

کد خبر 575527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha