مجموع نظرات: ۱
شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

اولیای دم یک راننده وانت که توسط مامور پیمانکار شهرداری به قتل رسید، پای چوبه دار به قاتل ۳ ماه مهلت زندگی دادند.

طناب دار

 به‌ گزارش همشهری آنلاین، مردادماه سال۹۳ راننده یک پیکان وانت که در خیابان۱۹۶ تهرانپارس در حال جمع‌آوری ضایعات بود در درگیری با پرسنل پیمانکار شهرداری جانش را از دست داد.

در گزارشی که شورای شهر وقت از این حادثه تهیه کرده، آمده است: روز حادثه مأمورانی همراه با خودرویی که دارای آرم شهرداری بود، مقابل خودروی وانت توقف کرده و با برخورد تندی از راننده خواستند برای توقیف ماشین به‌خاطر ایجاد سد معبر همراهشان برود. راننده وانت نسبت به خواسته‌های آنان مبنی بر توقیف ماشین یا پرداخت ۱۵۰هزار تومان بابت صدور کارت تردد مقاومت کرد و قصد تماس با پلیس را داشت که پرسنل پیمانکار شهرداری وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. نهایتا راننده وانت با اصابت ضربه محکمی به سرش، به‌دلیل شکستگی جمجمه به کما رفت و پس از یک هفته جانش را از دست داد.

با مرگ راننده وانت، هر ۴پرسنل پیمانکار شهرداری دستگیر شدند. یکی از آنها، همان فردی بود که ضربه مرگبار را به راننده وانت وارد کرده بود. او در بازجویی‌ها گفت: وقتی با راننده درگیر شدیم به او سیلی زدم که وی روی زمین افتاد و سرش محکم به زمین خورد و همین باعث مرگش شد.

در این شرایط هر ۴متهم پرونده در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفتند و هرچند در محاکمه نخست، قضات دادگاه مرگ راننده وانت را قتل شبه‌عمد تشخیص دادند اما رأی آنها در دیوانعالی کشور نقض شد. در دومین جلسه محاکمه، متهم اصلی پرونده باز هم مدعی شد که مقتول بر اثر اصابت سرش با زمین جانش را از دست داده، اما قضات دادگاه، مشتی را که او به مقتول زده بود را عامل مرگ وی تشخیص داده و متهم را به قصاص محکوم کرده‌اند.

این حکم  پس از تایید به مرحله اجرا رسید و مرد محکوم به قصاص چند روز قبل در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت اما پیش از اجرای حکم از اولیای دم خواست که او را ببخشند.

التماس‌های این مرد و تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران باعث شد اولیای دم در واپسین لحظات از اجرای حکم صرف‌نظر کرده و به قاتل مهلت ۳ماهه بدهند و در این شرایط تلاش تیم صلح و سازش برای جلب رضایت اولیای دم ادامه دارد.

منبع: همشهری

کد خبر 575430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha