مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

فاز دوم پتروشیمی ایلام شامل الفین و واحد شیرین‌سازی پنجشنبه ۴ دی در آیینی با حضور استاندار ایلام و مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس با دستور ویدیوکنفرانسی توسط رئیس جمهوری افتتاح شد.

پتروشیمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پروژه الفین به عنوان الفین سیزدهم کشور با تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام و هلدینگ خلیج فارس و بدون حضور لایسنسور و وندور خارجی پس از افتتاح توسط رییس‌جمهوری، وارد مدار تولید شد. عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۴ در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار آغاز شد، این واحد (فاز دوم مجتمع پتروشیمی) شامل واحدهای اجرایی الفین، شیرین‌سازی خوراک مایع (SRU) و واحد پلی‌پروپیلن است.

واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام موسوم به الفین سیزدهم به عنوان تنها واحد الفین در غرب کشور در واقع مهمترین واحد فرآیندی و قلب مجتمع و ورودی اصلی خوراک مجتمع به شمار می‌آید، به عبارت دیگر این واحد به دلیل کراکینگ خوراک‌های گازی و مایع در کوره‌های خود و تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن محصولات متنوع و با ارزشی نظیر اتیلن، پروپیلن، بنزبن پیرولیز، برش‌های چهار کربنه و سوخت مایع به عنوان واحد مادر سایر واحدهای پایین‌دست واحدهای پلیمری همچون پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌پروپیلن، پلی‌استایرن و واحدهای شیمیایی دیگر نظیر گلایکل‌ها و آروماتیک‌ها تلقی می‌شود.

از مهمترین ویژگی‌های بارز این طرح که آن را نسبت به سایر پروژه‌های مشابه متمایز می‌کند، می‌توان به مجاورت با پالایشگاه گاز ایلام و نزدیکی به خوراک، برخورداری از تنوع خوراک مایع و گاز، تولید محصولات متنوع که باعث افزایش قدرت مانور عملیاتی و پایداری تولید شده است و داشتن ناحیه سرویس‌های جانبی مستقل اشاره کرد. این پروژه با تکیه بر توان و دانش بومی در سال جهش تولید با اعتبار ۷۹۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم ایلام به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 575167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha