چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

فرماندار خوسف این شهرستان را مظلوم نه محروم عنوان و اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن به مرکز استان خراسان جنوبی بسیاری از ظرفیت‌های خوسف مغفول مانده است.

خوسف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی آخوندی در حاشیه بازدید از روستاهای خور، نوغاب و سروباد و مناطق عشایری و مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر گفت: طرح‌های مسکن محرومین و اقشار کم‌درآمد توانسته در راستای تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها نقش اساسی داشته باشند. در طرح مسکن اقشار کم‌درآمد ۴۲۰ واحد مسکن سهیمه شهرستان است که متقاضیان می‌توانند برای تشکیل پرونده به بنیاد مسکن مراجعه کنند. در این طرح به هر متقاضی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای اولین بار در دولت برای خانه‌دار شدن مردن تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود که می‌تواند به عنوان طرح‌های بسیار موفق معرفی شود. برای تامین برق مسکن محرومین در ۱۵ روستا میزان ۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه و پیش‌بینی‌های لازم برای تامین برق مسکن اقشار کم‌درآمد انجام شده است. با اجرای طرح‌های مسکن محرومین و اقشار کم‌درآمد مشکل تامین مسکن در روستاها مرتفع شده و آمادگی داریم با همکاری بنیاد مسکن و شوراها و دهیاری‌ها برای افراد فاقد زمین از محل زمین‌های منابع طبیعی و الحاق به طرح هادی این مشکل را مرتفع کنیم.

فرماندار خوسف ادامه داد: افرادی که در شهرک‌های جدید زمین دریافت کرده‌اند و اقدام به ساخت نکنند، با توجه به سایر نیازهای جوانان در صورت ادامه این روند این زمین‌ها به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود. به دلیل فرسودگی شبکه‌های آب شرب، میزان هدررفت آب در شبکه توزیع شهرستان بسیار بالاست که برای تعویض این شبکه‌ها به اعتبار بسیار زیادی نیاز است. در هفته آتی با همکاری شورا و دهیاری روستا و اداره آب و فاضلاب کار تعویض لوله‌های فرسوده در روستاهای خور و نوغاب و سروباد آغاز خواهد شد. سیل‌بند این روستاها در بارندگی‌ها باعث ورود آب به شهرک‌های جدید می‌شود که بنیاد مسکن باید برای تقویت سیل‌بند اقدام کند.

ضرورت توجه به زیرساخت‌های روستایی

آخوندی گل نرگس و عناب را به عنوان دو محصول راهبردی شهرستان خوسف دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیر کشت این دو محصول در خراسان جنوبی در این خوسف واقع است. بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند و در روزهای تعطیل که جمعیت چندبرابری در روستاها هستند نیازمند توجه بیشتری از نظر زیرساخت‌ها هستیم.

فرماندار خوسف در بازدید از ساختمان در دست احداث مرکز جامع سلامت روستای خور گفت: میزان بودجه تخصیصی به این پروژه بسیار خوب بوده و مشکل اعتباری ندارد. با پیگیری‌های انجام‌شده امیدواریم سرعت اجرای آن افزایش پیدا کند و در چند ماه آینده به اتمام برسد. موج سوم شیوع بیماری کرونا به پایان رسیده است و از همه مردم می‌خواهیم با رعایت بهداشت مانع از شیوع مجدد ویروس شوند تا در آینده نزدیک نابودی بیماری کرونا را جشن بگیریم.

کد خبر 574865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha