مجموع نظرات: ۲
سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

اولین چیزی که به محض ورود به هر فضایی افراد را مجذوب خود می کند، نوع چیدمان، مبلمان و بطور کلی دکوراسیون داخلی آن محیط می باشد. چیزی که در محیط های کاری، علی الخصوص محیط های اداری بیش از هر مکان دیگری به چشم می آید.

image-20201222150403-1.jpeg

اینجاست که موضوع طراحی محیط اداری عنوان می شود. محیطی که همیشه از دید افراد بی اهمیت جلوه میکرده؛ ولی به مرور زمان و با مطرح شدن دنیای مد، همه مدیران و صاحبان شرکت ها را به این نتیجه رسانده، که طراحی یک محیط اداری شیک و مدرن است که زمینه را برای دستیابی، موفقیت و پیشرفت های کاری فراهم می کند.

شاید در نگاه اول، توجه به معیارهای زیبایی شناسی در طراحی اصولی یک محیط اداری، آنقدرها مهم و پر اهمیت به نظر نرسد؛ اما وقتی شما هم بعنوان یک کارمند و یا پرسنل کادر اداری، بخش عمده ساعات روز خود را در این محیط ها سپری نمایید، پی خواهید برد که یک محیط اداری شیک و مدرن چقدر میتواند بر روی عملکرد کارکنان و نوع ارتباط آنها و بطور کلی بازدهی و کیفیت کار تاثیر بگذارد.

این دقیقا همان چیزی است که در این متن قصد داریم در راستای موفقیت و پیشرفت های کاری دارندگان شرکت های اداری بپردازیم. نکاتی که کمک می کنند تا به بهترین شکل ممکن، یک محیط اداری شیک و مدرن طراحی کنید. پس همراه ما باشید.

طراحی محیط اداری

اهمیت طراحی محیط های اداری اگر بیشتر از طراحی دکوراسیون داخلی منازل باشد مطمئن باشید کمتر از آن نیست!!! چرا که این قبیل محیط ها بر خلاف فضای منازل، تنها طبق نظر و سلیقه یک شخص نباید طراحی شوند. طراحی شیک و مدرن بودن محیط های اداری باید به گونه صورت پذیرد که ضمن رعایت همه اصول طراحی و زیبایی، عامه پسند نیز باشد.

پس اگر بدانید که طراحی یک محیط اداری به چه اندازه می تواند عامل موفقیت آمیزی در زمینه کاری شما محسوب شود، قطعا نسبت به آن بی توجهی نخواهید کرد.

آشنایی به اصول دکوراسیون داخلی، مباحث مربوط به زیبایی شناسی و توجه به عواملی نظیر مبلمان انعطاف پذیر، رنگ محیط، نورپردازی و... همگی در کنار هم، دست به دست هم می دهند تا محیط اداری را به یک فضای شیک و مدرن تبدیل نمایند. فضایی که در عین زیبایی و ساختار اصولی، با کمک لوازم و مبلمانی راحت و دیگر فاکتورهای لازمه، بتواند همراه با ساختن محیطی لوکس، در بازدهی و بهره وری کار شرکت هم مثمر ثمر باشند.

انتخاب مبلمان

با مشخص شدن محل کار و سپس تعیین مدل چیدمان، حال نوبت خرید لوازم و مبلمان اداری می رسد.

انتخاب مبلمان اداری است که رنگ و شکلی به ساختار کلی و چیدمان محیط اداری می بخشد. مبلمانی که در انواع مدل های مدرن و کلاسیک با طرح و نقش های خاص و متنوعی، زیبایی منحصر به فردی را به فضا می دهند. زیرا جدا از چیدمان و نوع طراحی محیط، مبلمان، میزهای اداری و یا حتی کانترها، فاکتورهایی هستند که با القا کردن حس گرما و صمیمت به فضا، مراجعه کنندگان را بلافاصله پس ورود به محیط اداری و کاری جذب می کنند.

 میزهای اداری، میز کارمندی، کنفرانس و کانترها هم که در برخورد اول مورد توجه پذیرش دهندگان قرار می گیرند، سهم عمده ای را در زیبایی محیط اداری دارند.

البته ناگفته نماند زیبایی این مبلمان زمانی به چشم می آید که در هماهنگی کامل با دیگر لوازم، رنگ و نورپردازی محیط اداری خریداری شوند.

اکسسوری اداری

از دیگر فاکتورهایی که با صرف کمترین هزینه در زیباسازی و لوکس کردن محیط اداری نقش دارد، اکسسوری ها می باشند. استفاده از گل و گیاه در هر محیطی، نه تنها موجب شادابی و نشاط فضا می شود، بلکه در پیدایش حس و حال انرژی بخش و ایجاد روحیه ای متفاوت در افراد کمک می کند. به همین دلیل، استفاده از فلاور باکس ها و گیاهانی متناسب با محیط کاری، قطعا میتواند با ایجاد فضایی زیبا، تاثیر ویژه ای را در حس و حال کارمندان بگذارد.

استفاده از پارتیشن

بی اغراق استفاده از المان پارتیشن برای جداسازی موقت فضاهای اداری، ضمن حفظ حریم شخصی کارمندان، شکل ساختاری جذاب و خاصی را به محیط می دهد. بخصوص در این برهه زمانی که فضاهای باز اداری، به جهت ایجاد حس همکاری و افزایش کار گروهی و تیمی بین کارمندان، بعنوان روشی مدرن، مورد پسند اکثر فضاها و محیط های اداری واقع شده اند.

استفاده از پارتیشن های پرده ای و یا شیشه ای است که با ایجاد امکان دید بین کارکنان و مشارکت بین آنها، به خلق محیطی صمیمانه و دوستانه تر کمک می کند.

رنگ آمیزی

اگر به مبحث شیرین رنگ شناسی آشنا باشید، خواهید دانست که این عنصر کوچک چقدر میتواند در ساخت یک محیط اداری شیک و دلپذیر موثر باشد. بر این اساس، استفاده از رنگ های شاد و آرامش بخش در القا حس خوشایند بودن به افراد و کارمندان بی تاثیر نخواهد بود. البته در استفاده از این آیتم، نباید شرایط و محدودیت هایی که فضای اداری با آن مواجه است را نادیده گرفت. همچنین نباید فراموش کرد که محیط اداری یک کادر کاملا رسمی می باشد و انتخاب این رنگ ها باید در کنار زیبایی و تاثیر بخشی، با رنگ بندی درست و اصولی باشند تا مورد پسند و رضایت همگان واقع شوند.

نورپردازی

در کنار رنگ آمیزی، توجه به نوع و شیوه نورپردازی هم بسیار مهم است. نورپردازی، موضوعی است که عدم بکار بردن درست آن، خود میتواند القاکننده حس خستگی و بی حالی در کارمندان شود. چراکه لازمه کار در یک محیط اداری، نور می باشد؛ عاملی که در افزایش کارایی و عملکرد کارکنان نیز بی تاثیر نخواهد بود.

استفاده از نور طبیعی قطعا بهترین گزینه انتخابی می باشد، ولی در محیط های اداری بدلیل انجام کار برای مدت طولانی، استفاده از نورهای مصنوعی با شدت و اندازه کافی را ضرروی کرده است.

استفاده از چراغ ها و لامپ های مدرن و ... میتواند در تبدیل محیط اداری به فضایی شیک و لوکس تاثیر گذار باشد.

همه این موارد، تنها چند نمونه از راهکارهایی هستند که میتوانند شما را در طراحی یک محیط اداری شیک و مدرن راهنمایی کنند.

فراموش نکنید که امروزه با مراجعه به سایت های مختلف در این حوزه، خواهید توانست بهترین و اصولی ترین چیدمان های دکوراسیون اداری را انتخاب کنید. ولی با این حال مراجعه به مراکز و موسسات طراحی دکوراسیون داخلی، قطع یقین ایده آل ترین دفتر کار را با دکوراسیون اداری فوق العاده زیبا و مبلمانی مدرن و شیک، به شما تحویل خواهند داد.

کد خبر 574733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha