وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای بازگشایی مسیر ریلی نخجوان خبر داد و گفت: در این باره تفاهمنامه‌ای با روسیه و جمهوری آذربایجان امضا کرده‌ایم.

محمد اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد اسلامی سه‌شنبه ۲ دی در مراسم افتتاح آزادراه تبریز- سهند با اشاره به اینکه این پروژه از مهم‌ترین طرح‌های راه‌سازی استان آذربایجان شرقی است افزود: این آزادراه بعد از ۱۳ سال به بهره‌برداری رسید که گام مهمی برای کاهش ترافیک در استان است. آزادراه ۲۰ کیلومتر طول دارد و نقشی مهم در توسعه شهر جدید سهند خواهد داشت.

اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی نگاه ویژه‌ای به توسعه پروژه‌های حمل و نقل آذربایجان شرقی دارد گفت: با تکمیل ایستگاه خاوران در مسیر راه‌آهن تبریز - میانه شاهد تحول دیگری در حوزه ریلی استان خواهیم بود.

وی به پروژه‌های ریلی و راه‌سازی از قبیل تبریز - مرند، آزادراه تبریز - ارومیه، بزرگراه تبریز - اهر، مراغه – هشترود و راه‌آهن سراب - اردبیل اشاره کرد و گفت: برخی از این پروژه‌ها تا پایان دولت و برخی‌ها بعد از دولت به اتمام خواهند رسید.

وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای بازگشایی مسیر ریلی نخجوان نیز خبر داد و گفت: راه‌آهن تبریز یک مسیر برای خط اروپایی و شمال قفقاز است و تلاش می‌کنیم با همکاری روسیه و آذربایجان، مسیر ریلی نخجوان بازگشایی شود.

آزادراه تبریز- سهند به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال صبح امروز سه‌شنبه در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

کد خبر 574687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha