رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: دولت با اعمال جریمه‌های کرونایی به دنبال کسب درآمد نیست. بخش زیادی از هموطنان محدودیت‌ها را رعایت می‌کنند و عده‌ای به بهانه‌های مختلف رعایت نمی‌کنند که شاید این جریمه‌ها بازدارنده باشد.

هادیانفر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی امروز در نشست خبری اظهار کرد: تا زمانی که شهر قرمز داشته باشیم، جریمه و اعمال قانون یک میلیون تومان است و هروقت شهرهای قرمز حذف شوند، این جریمه‌ها هم منتفی می‌شود. در شهرهای نارنجی خاطیان محدودیت های ترافیکی ۵۰۰ هزار تومان و در تردد شبانه ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

وی تاکید کرد: دولت با اعمال جریمه‌های کرونایی به دنبال کسب درآمد نیست. بخش زیادی از هموطنان محدودیت‌ها را رعایت می‌کنند و عده‌ای به بهانه‌های مختلف رعایت نمی‌کنند که شاید این جریمه‌ها بازدارنده باشد.

سردار هادیانفر اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح محدودیت تردد با هدف کاهش زنجیره انتقال کرونا تاکنون یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۶۸۴ نفر از رانندگان و برای ۹۰۰ هزار خودرو اعمال قانون شده‌اند. این اعمال قانون برای ترددهای بین‌شهری، درون‌شهری و ترددهای شبانه بوده که ۶۰ درصد این جریمه ها با توجه به شرایط کرونایی و در راستای اجرای محدودیت‌های تردد بوده و ۴۰ درصد از آنها توسط دوربینها ثبت شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا در مورد شکایت برخی شهروندان مبنی بر این که در روزهای محدودیت تردد، هیچ ترددی در هیچ جاده‌ای نداشته اند اما برای آنها پیامک جریمه آمده، گفت: تردد همه خودروها در هر نقطه و ساعتی از شبانه‌روز در چک اپراتورهای قابل رویت است. بعضا ترددهایی در شب انجام شده اما دوربین در ثبت شماره پیامک دچار خطا می‌شود.

سردار هادیانفر گفت: البته پلاک‌های تکراری نداریم و ۱۰ هزار و ۸۹۴ نفر از همکاران ما در هزار و ۹۴۸ نقطه در حوزه کرونا و با دو هزار و ۶۴  واحد گشت مستقر هستند.

وی گفت: از سوی دیگر ممکن است شماره همراه صاحبان خودروها، شماره دیگری باشد که باید افراد با تغییر مکان و شماره همراه در اسرع وقت موضوع را به پلیس اطلاع‌رسانی کنند تا دچار مشکل نشوند.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: بالاترین ترددها در طرح محدودیت‌های کرونایی ساعت ۲۱ است و برای همین به وزارت کشور پیشنهاد داده ایم تا این ساعت به ۲۲ تغییر کند.

کد خبر 574624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha