پتروشیمی‌های بی‌شمار استان خوزستان با وجود بیکاری ۲۵ درصدی در ماهشهر در استخدام‌ها به نیروهای بومی بی‌توجهی می‌کنند.

پتروشیمی

به گزارش همشهری ‌آنلاین به نقل از مهر، حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر در مجلس گفت: یک پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر استان خوزستان قصد دارد آزمون استخدامی برگزار کند اما برای بومی‌ها سهمیه در نظر نگرفته است. طبیعی است جوانان منطقه در رقابت با دانش‌آموختگان سراسر ایران برای استخدام بختی نخواهد داشت، در حالی که تمام مشکلات و بحران‌های زیست‌محیطی پتروشیمی‌ها سر اهالی منطقه آوار می‌شود. به عنوان نماینده مردم این منطقه با تمام توان و قدرت از برگزاری این آزمون تبعیض‌آمیز جلوگیری می‌کنم مگر اینکه سهمیه قابل قبول در اختیار جوانان منطقه قرار گیرد.

وی با تأکید بر آمار بالای بیکاری در شهرستان ماهشهر گفت: مایه تأسف است که با وجود این همه پتروشیمی و بندر بزرگ در منطقه شاهد آمار بیکاری ۲۵ درصدی هستیم. با کدام استدلال پتروشیمی‌های منطقه ویژه ماهشهر برای تأمین نیرو اقدام به جذب از سایر نقاط کشور می‌کنند؟ حدود ۲۲ هزار جوان بیکار با تحصیلات عالی و تخصصی در ماهشهر داریم و به جرأت می‌توان گفت هیچ تخصصی وجود ندارد که پتروشیمی‌های منطقه به آن نیاز داشته باشند و در منطقه نباشد. برای ما هم شگفت است که علت علاقه پتروشیمی‌های منطقه به جذب نیروی غیربومی چیست. متأسفانه از دهه ۷۰ که منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر تأسیس شد، به جذب نیروهای بومی در استخدام‌ها بی‌توجهی و این امر باعث شد ماهشهر با تمام وجود، تاوان این سیاست اشتباه را بدهد.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس با تأکید بر اینکه در مجلس نهم قانونی برای سهمیه دادن به نیروهای بومی تصویب شد، بیان کرد: در آن قانون با همکاری وزیر نفت وقت قرار شد استخدام‌ها برای دیپلم به پایین ۱۰۰ درصد، فوق‌دیپلم ۷۰ درصد و لیسانس به بالا ۵۰ درصد از جوانان منطقه باشند. اتفاقاً این قانون به خوبی اجرا ولی به‌سرعت به فراموشی سپرده و تبعیض در استخدام‌ها دوباره آغاز شد تا اینکه امروز هیچ سهمیه خاصی برای استخدام نیروهای بومی نمی‌دهند. این موضوع را از طریق دستگاه‌های مختلف دنبال می‌کنیم و باید حق نیروهای بومی داده شود.

کد خبر 574610
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha